Hallo allemaal,
Ik had al wat problemen met het stationair draaien van mijn 33 16V maar dat heeft vanavond een andere wending gekregen.
Na een rit van 100km over de snelweg begon hij in de stad een beetje in te houden (hij liep al hoog stationair en ik kon een constante snelheid aanhouden zonder gas te geven), ik denk dat hij op 3 cilinders liep, hetzelfde als dat ik al eens eerder had. Maar letterlijk enkele honderden meters van de bestemming af begon hij echt slecht te lopen.
Even snel wat checks gedaan en het blijkt dat de bank aan de passagierszijde niet mee doet. Ik kan beide bougiekabels lostrekken zonder dat er iets gebeurd. De distributieriemen (en looprollen) zijn 2 jaar oud en hebben Max 2000km ervaring. Ik zal het morgen checken maar het lijkt mij niet dat daar 1 van is gesprongen of eraf gelopen (ook omdat er geen vreemde geluiden waren).
Gezien het spookachtige gedrag van de auto (soms loopt hij prachtig, soms slecht) lijkt het mij echter iets elektronisch, maar valt daarmee te verklaren dat 1 bank compleet uitvalt? En waar moet ik zoeken? Ik lees her en der over de gaskleppositie sensor maar bij een 33 heeft die toch geen andere functie dan aan te geven dat de kleppen dicht zijn? Of meet deze toch wel de positie van de kleppen en regelt hij daarmee de ECU?
Tips iemand?