Amici!
Sinds gisteren gaat mijn autoradio (5 maanden oud) steeds aan en uit, dat vond ik al raar. Toen ik vanmiddag de auto startte, had de startmotor maar krapjes aan genoeg capaciteit om de auto te starten, terwijl mijn snelheidsmeter allemaal rare sprongen maakte, terwijl ik dus nog gewoon stil stond. Vervolgens dus wel kunnen autorijden, terwijl de radio dus weer aan en uit ging. 5 minuten later ging ik tanken, en daarna had de accu geen sap meer over...erg fijn met dit weer!
Gelukkig was er een garage bij het tankstation en ze waren zo vriendelijk om de wagen te starten, met een soort powerunit. De beste man mette mijn laadstroom en die was voldoende. De radio deed het daarna weer prima? Hoe kan het dat mijn accu leeg was?
De meest voor de hand liggende optie is dat de accu gaar is, en ik dat nu pas merk sinds het koud is. Maar mijn koplampen reageren op het motortoerental, en dat duidt op een defecte spanningsregelaar toch? ( http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=7146 ) Kan die defecte spanningsregelaar mijn accu slopen? Hoe meet ik een eventuele lekstroom van de accu als de motor uitstaat? Gewoon motor uit en stroomsterkte tussen de polen meten? Kan het ook een slecht contact van de koolborstels zijn?
Ik wil niet zo maar een nieuwe accu erin kwakken....
ciao, steven