ronbee
Newbie
Newbie

Remlichtschakelaar Alfa 75

ma nov 14, 2016 16:57

Heeft iemand ervaring met het vervangen van deze schakelaar? Sinds enige tijd doen de remlichten het niet meer. Ik dacht aan een slecht contact bij de remlichtschakelaar, maar de schakelaar zelf bleek niet goed meer te werken.

Dan maar een nieuwe bestellen voor mijn 75 doch bij levering bleek het te gaan om een verkeerde schakelaar. De oude heeft 4 connectoren en de nieuwe slechts 3. Nu zijn er eigenlijk ook maar 3 draadjes die naar de schakelaar gaan, één rode met grote connector, een blauw-rode met kleine connector en een witte draad die op 't eind splitst in één grote en één kleine connector. Dus dacht ik dan kan ik de nieuwe schakelaar wel gebruiken want de witte connectoren komen toch van één draad of ben ik mis? Ben niet zo sterk in het lezen van bedradingsschema's namelijk.

Alvast bedankt voor jullie tips.

easyrider
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: Remlichtschakelaar Alfa 75

ma nov 14, 2016 22:06

Remlichtschakelaar vervangen is een kwestie van stekker los en de schakelaar eruit draaien en de nieuwe er weer in en stekker weer erin.
soms is het heel simpel.
Wat betreft de juiste schakelaar kan ik je niet helpen maar misschien biedt een multimeter de uitkomst.

Jobo75
Member
Member

ma nov 14, 2016 23:21

dit is het schakelschema van de 4 polige remschakelaar (H3)

AR = Lichtblauw-Rood, R= Rood, B=Wit

Afbeelding

Succes

ronbee
Newbie
Newbie

di nov 15, 2016 09:07

Ok bedankt voor het schema, dat heeft geholpen. Het is ook gelukt met de nieuwe driepolige schakelaar, een wit kabeltje over maar alles werkt! Merci!

Terug naar “Algemene Technische vragen”