De koppeling grijpt pas laat aan en is dus niet lekker te doseren.
Hij kan z'n (hoge) koppel echter nog wel aan en slipt niet door.
Ik dacht, dat de platen met 6mm dikte wat dunner geworden zijn, echter blijkt dat volgens de Duitse Reperatur anleitung (bucheli verlag) niet het geval, want die geeft als waarde 6mm op voor een nieuwe koppelingsplaat bij de twee schijven koppeling!
(bovendien na enkele hoopvolle pogingen, toch nergens nieuw leverbaar)
Ik ken alle verhalen wel van ombouwen naar enkel plaats, etc., maar dat gaan we sowieso niet doen!
(dat hoort nu eenmaal niet op deze auto en originaliteit is bij dit exemplaar echt een pre, dan wel vereiste.)
De vraag is nu of dit een normaal verschijnsel is bij dit type koppeling of dat de drukgroep misschien te 'slap' (geworden) is?
Ik heb de diktes van alle losse onderdelen gemeten en bij elkaar opgeteld, betekent dit, dat de drukgroep ongeveer 3,5mm ingedrukt wordt bij montage. Levert dit normaal gezien genoeg voorspanning op?
Foto's:





