pstruijk
Newbie
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 22:00
Locatie: Purmerend

Alfa 159 automaat flippers achteraf inbouwen

di jul 05, 2016 22:43

Wie kan me informeren:
Ik heb net een alfa 159 V6 automaat gekocht. Deze is van 2010 en ik was in de veronderstelling dat de 2de generatie automaten altijd flippers aan het stuur hadden. Dus niet allemaal. :-(
Weet iemand wat ik moet doen om deze alsnog erop te zetten?
Ik heb begrepen; ander stuur, iets in het stuurhuis en kabel naar versnellingsbak.....
Leef je droom, ook al is het een Italiaanse :)

Rene33
Full Member
Full Member
Berichten: 465
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 09:06
Locatie: Eindhoven

Re: Alfa 159 automaat flippers achteraf inbouwen

wo jul 06, 2016 07:06

Ik heb een handleiding vertaald, let niet op de vertaling aub..maar volgens mij redelijk te begrijpen :wink:
of deze klopt weet ik uiteraard niet.

Hier is een handleiding over hoe om te passen stuurwiel paddleshift uw Qtronic als je niet het stuurwiel peddels hebben.

Ten eerste moet je willekeurige volgorde een nieuw wiel met peddels al op, of koop een paar peddels en retrofit ze toe aan je wiel. In mijn gids kocht ik een nieuwe Ti wiel met de schoepen ingebouwde al.

Ten tweede, zult u een nieuwe shift poort met de CANBUS knooppunt ingebouwde nodig, om het signaal te ontvangen van de schoepen. Dit onderdeel nummer is 55344202 ( voor left hand drive nr 55344200 ) en kost ongeveer £ 181,39. Dit komt in het zwart, maar ik denk dat de PCB op het kan worden verwijderd en gemonteerd op een originele zilveren surround indien nodig.


Laten we beginnen met het wiel. Dit is hoe ik het deed, maar volg veilige werkmethoden bij een poging dit als de airbag met zorg moeten worden behandeld. Hier gaat...

1) rechts, zet de sleutel in het contactslot te steken en zorgen voor het stuurslot niet actief is. Laat de sleutel in. Het helpt ook om te verhuizen van de bestuurders stoel helemaal terug op dit punt.

2) Verwijder de batterij negatief en laat minstens 15 minuten. Na de 15 minuten, verwijder de batterij positief. (Niet strikt noodzakelijk, maar ik heb liever er geen batterij op zijn plaats bij het loskoppelen van airbags) Plaats iets niet-geleidend over de accupolen om ervoor te zorgen is er geen kans dat de macht wordt hervat ongeluk, ik gebruikte een dikke droge handdoek.

3) Verwijder de stuurkolom onderste plastic surround, koop het verwijderen van de 4 inbussleutel bouten aan de onderzijde. Unclip het en verwijderen en verplaatsen naar een plek om het gewoon beschadigd raken.
http: //i608.photobuc....ps45c9bf7b.jpg

4) Nu moet u de airbag-module los te maken. De module is het centrum van het stuurwiel dat u op drukken om de claxon te gebruiken. U zult een normale lengte, platte bladen schroevendraaier voor dit. Krijg een met ongeveer 6 mm hoofd, maar niet kleiner dan 5 mm. Draai het stuurwiel 45 graden uit het midden en steek de schroevendraaier in de achterkant van het stuurwiel.
http: //i608.photobuc....psde8254fd.jpg
http: //i608.photobuc....ps4d61b442.jpg
Er is 1 gat aan elke kant van het stuurwiel, en u werkt op de onderste op dit moment. De airbag module heeft clips die flare uit, en door het draaien van de platte 45 graden, duw je deze clip uit de stoelen en de airbag knalt uit die kant (u kan nodig zijn om de module te schudden een beetje te krijgen vrij te geven).
http: //i608.photobuc....psd16c7efb.jpg
http: //i608.photobuc....psa25f02e5.jpg
Zodra die kant vrijkomt, draai het stuur 180 graden zodat u toegang tot het andere gat op dezelfde manier, en hetzelfde te doen aan deze kant. De hele module kan nu worden ingetrokken.
http: //i608.photobuc....ps4d61b442.jpg
http: //i608.photobuc....ps34ee7e25.jpg

5) Verwijder nu de 2 stekkers op de airbag-module, het gemakkelijkst met behulp van lange neus tang om de clips te knijpen. Plaats de airbag op een veilige plek en uit de weg.

6) Nu kunt u toegang tot het wiel veiligstellen moer onder de plastic dop, die kan worden verwijderd met een 24 mm-aansluiting. Verwijder deze, en dan maak de stuurwiel elektrische connector.
http: //i608.photobuc....psf12db34b.jpg
http: //i608.photobuc....ps827059c1.jpg
http: //i608.photobuc....ps8ee48dec.jpg


7) Maak een notitie van het stuurwiel oriëntatie, zodat u zet het terug op dezelfde manier. Best om een ​​foto van te nemen, indien mogelijk, maar er zijn markeringen op het wiel en spline u al helpen. Ook de spline heeft flats op om verder te zorgen voor het wordt correct opgesteld bij de montage zo eenvoudig echt. Verwijder het wiel door voorzichtig te trekken van de spline, en begeleiden de 2 kabels door het gat in het stuurwiel.
http: //i608.photobuc....ps827059c1.jpg
http: //i608.photobuc....ps8aa4bca7.jpg

8) Montage is onnodig om de keerzijde van dit te zeggen, maar bij de installatie zorgen voor de belangrijkste noot krap is, worden de stuurbediening stekkers geduwd helemaal op (de linker controle witte stekker niet beschikt over een borgnok komt zo uit als getrokken), is er niets aan de hand te veroorzaken vervelende rammelaars etc. Vervolgens steekt u de airbag-module in en druk deze terug totdat deze vastklikt. Opruimen, re-instate de batterij en je bent klaar.
http: //i608.photobuc....ps302ca1a8.jpg

Dit kostte me ongeveer 1,5-2 uur, maar dat opgenomen swappen het stuur fascia en het niet hebben van een gids om me te laten zien hoe de airbag los te maken. Een vrij gemakkelijke klus voor elke enthousiast DIY'er

Ik hoop dat dit nuttig is voor iedereen op zoek om daar te wiel te verwijderen om het te vervangen of te wijzigen fascia.

Zodra het wiel vervangen, opnieuw instate de batterij en vervang de verschuiving gate. Dit kan als volgt worden gedaan: -

1) Zet ​​de sleutel in contactslot, druk rempedaal en verplaats keuzehendel in N.

2) Trap rempedaal, dan druk keuzehendel knop en pull-down op chromen schacht onder de pookknop en het zal verlagen met ongeveer 20 mm. De pookknop en chroom as zal nu lift off http: //i608.photobuc....ps9823b4ff.jpg

3) Met behulp van een kleine schroevendraaier, trek hem voorzichtig onder het metalen basis die de shiftgate Ook wordt geschroefd, en til het naar boven af ​​van zijn clips. NIET prijs het als je de zachte surround dat het metaal zit op schade zal toebrengen. Trek de schroevendraaier naar boven en de metalen basis zal losklikken, het vereist wel een redelijke hoeveelheid kracht om dit te doen.
http: //i608.photobuc....ps462b7787.jpg

4) Verwijder de stekkers uit de verschuiving gate en te verwijderen uit de auto. Verwijder de 4 inbussleutel bouten waarmee de verschuiving poort naar de metalen basis, en breng de nieuwe poort in omgekeerde volgorde.
http: //i608.photobuc....ps05edb194.jpg
http: //i608.photobuc....psd933bdd4.jp

5) Monteer de poort en de basis naar de auto, zodat u sluit alle stekkers. Opnieuw installeren van de metalen basis, en wees geduldig met deze stap als onhandig en neemt enige kracht om het terug te duwen in haar clips. Maar zorg ervoor dat je het hebt opgesteld met de clips omdat je ze zal buigen als je het haast en dont lijn ze.

6) Eenmaal geknipt beneden, monteer de pookknop en de as. Dit wordt gedaan door de invoering van het terug op de keuzehendel as, zorg ervoor dat de knop naar voren gericht en druk er stevig op, terwijl op de knop in te houden. Zodra deze vastklikt til het chroom schacht omhoog totdat deze weer op zijn plaats klikt en zorg alles is veilig.

En je bent klaar. Ga naar buiten, vinden enkele mooie rustige wegen of sporen en te genieten van het hebben van leiding gemonteerde paddle shifters. Het enige wat je hoeft te doen is de selectieknop in - + handmatige modus. Dit is veruit de beste mod ik heb gedaan om de auto, in staat om de doos te controleren via de paddles tijdens 'pittige' rijden is een enorme verbetering en echt benadrukt hoe goed deze box Aisin werkelijk is. Hoop dat dit nuttig is
Laatst gewijzigd door Rene33 op wo jul 06, 2016 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa 166 2.4 JTD 10V
Alfetta GTV DL-32-KN
Alfasud Sprint 1.5 "Veloce",
Alfa 33 JX-43-BL / GJ-FL-64 / YZ-46-YB / HH-BZ-43
Alfa 75 ZN-04-DX
Alfa 155 1.7 TS 8V
Alfa 156 TN-BD-70
Alfa 146 TD.

pstruijk
Newbie
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 22:00
Locatie: Purmerend

Re: Alfa 159 automaat flippers achteraf inbouwen

wo jul 06, 2016 07:25

René,
Dank je. Hier kan ik mee aan het werk.
Groet,
Pieter
Leef je droom, ook al is het een Italiaanse :)

Rene33
Full Member
Full Member
Berichten: 465
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 09:06
Locatie: Eindhoven

Re: Alfa 159 automaat flippers achteraf inbouwen

wo jul 06, 2016 07:47

Ok Pieter, veel succes en laat even weten of het inderdaad op deze manier gelukt is, ben erg benieuwd :thumbs:
Alfa 166 2.4 JTD 10V
Alfetta GTV DL-32-KN
Alfasud Sprint 1.5 "Veloce",
Alfa 33 JX-43-BL / GJ-FL-64 / YZ-46-YB / HH-BZ-43
Alfa 75 ZN-04-DX
Alfa 155 1.7 TS 8V
Alfa 156 TN-BD-70
Alfa 146 TD.

Terug naar “Algemene Technische vragen”