Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

75 ts vs alfa 164 ts inbouw Giulia

di mar 29, 2016 18:32

Wat zijn nou de grootste verschillen?, behalve de vraagprijzen?, de prijzen voor een goede 75ts motor vind ik niet zo gezellig meer, de 164ts blokjes liggen wel nog overal om de hoek.
Mijn Giulia blokje is al lang op, en er moet een betrouwbare vervanger komen, en veel beter dan een TS blokje komen ze niet.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4455
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 75 ts vs alfa 164 ts inbouw Giulia

di mar 29, 2016 20:24

Ook wel eens naar gekeken.
Motorsteunen zitten paar cm anders, dat is nog niet zo punt.
Klw aansluitingen van 164/155 kop is ook anders, maar valt ook wel op te lossen.
Maar oliepomp en carter is totaal anders. Valt vast ook wel weer iets op te verzinnen.
Maar al met al het gedoe niet waard, gewoon een vermoeid betaalbaar 75TS blok pakken en die reviseren.

Gr
DJ
Laatst gewijzigd door DJ op di mar 29, 2016 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4455
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 75 ts vs alfa 164 ts inbouw Giulia

di mar 29, 2016 20:27

Een goede 75TS motor??
De jongste zijn van 1992, en hoe weet je of een motor goed is die je niet hoort lopen en waar je niet mee kan rijden?
Ik zou er gewoon vanuit gaan dat alles wat je koop aan 75TS blok gereviseerd moet worden.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5636
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: 75 ts vs alfa 164 ts inbouw Giulia

do mar 31, 2016 12:46

heb je het over fase 1 of fase 2 164? fase 1 is 75 blok in de kern. fase 2 155 blok.
wil je een blok met de originele inspuiting en computer moet je wel zorgen alles erbij te hebben ook draadboom.
Wil je op carbs of EFI zetten hoeft dat uiteraard niet. maar komen er op andere punten weer (soms aanzienlijke) kosten bij.

Ga er wel vanuit dat je moet reviseren, tenzij je het blok lopend kan beoordelen.
revisiekosten liggen denk ik globaal gelijk... dus daarvoor hoef je het niet te doen.
aangezien je een blok moet kopen voor wat je van plan bent is revisie van je huidige waarschijnlijk goedkoper dan deze switch maken...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Algemene Technische vragen”