bertone1600
Member
Member

Remmen ontluchten met ts klauwen op 1600 fusee

za feb 13, 2016 10:39

Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met een bertone op te knappen en heb meteen de remmen gronding aangepakt.
Nieuwe slangen en leidingen
Nieuwe hrc
Nieuwe bekrachtiger
4 reviseerde klauwen
Nieuwe blokken (feredo) en schijven.

Heel mooi allemaal maar ik krijg mij voorklauwen niet ontlucht.. Er komt amper olie doorheen. En aangezien ik wel eens wat heb gelezen over speciale leidingen voor die klauwen vraag ik het eerst maar even.. Is dit dus echt nodig?? Heb nu 105 serie leidingen en die passen goed. En een leiding is toch een leiding?? Als die maar goed afsluit moet het goed zijn toch?

Heb de motor niet lopend gehad met het ontluchten. Moet dit wel voor de bekrachtiger. Weet dat die nu niet werkt maar dat is volgens mij ook niet nodig voor het ontluchten.

De klauwen achter ontluchten was 2 minuten werken en die werken weer goed.

Bedankt alvast!!

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Remmen ontluchten met ts klauwen op 1600 fusee

za feb 13, 2016 11:23

Leidingen op de hrc zelf ook goed vast, zonder luchtlekkage? Laat de ontluchtingsnippels op de klauwen anders gerust een poosje open staan (opvangbakje eronder) en zorg dat je vloeistofreservoir volledig opgevuld is/blijft. Na verloop van tijd moet er steeds meer olie gaan druppen.

Eerst de leiding ff iets lossen aan de hrc wil ook wel eens helpen trouwens om de 'vloeistofstroom' op gang te brengen.

Ow dit nog; zitten je klauwen niet op zn kop gemonteerd (nippels bovenaan he :wink: )

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Algemene Technische vragen”