75 Twinspark conversie bertone vraagjes
Geplaatst: vr dec 25, 2015 09:56
Hallo Allemaal,
Het TS motorblok ligt inmiddels in mijn Bertone. ligt er mooi vrij in en de motorkap past ook nog. Maar ik heb nog een paar vragen.
Er loopt een warm water kanaal door de gasklep van de 75. Deze loopt vanaf de inlaat door de gasklep naar het expansievat. Nu sleutel ik ook aan peugeots en hierbij zorgt het warme water in de inlaat voor de afstelling van de choke. Maar moet ik dit waterkanaal per se aansluiten? ik heb toch electronische injectie...
De verdelerkap aan de voorkant van het motorblok waarbij de aansluiting 90 graden in gedraaid. Komt origineel van een fiat af heb ik wel eens gelezen.. kan iemand mij vertellen welke fiat precies? dat zoekt wat makkelijker bij de brezan..
De poulie heeft ruimte voor 3 extra v-snaren. Deze laat ik afdraaien maar moet ik hem hierna ook weer laten balanceren? ik heb trouwens een orginele motor uit een 75ts. geen sportief gentuned blok ofzo
de uitlaat.. Deze vraag is wel vaker voorbij gekomen. maar heeft er iemand een idee om aan een betaalbaar uitlaatspruitstuk voor deze conversie te komen? het enige verschil met een standaard 105 kop is de hoek van de kop toch?
zijn er ook alfa's die een stalen spuitstuk hebben waaraan ik een beetje kan buigen en lassen? het gaat voor nu niet om de beste performance of looks maar een werkende oplossing.
alvast bedankt en nog goede feestdagen allemaal.
Jelle
Het TS motorblok ligt inmiddels in mijn Bertone. ligt er mooi vrij in en de motorkap past ook nog. Maar ik heb nog een paar vragen.
Er loopt een warm water kanaal door de gasklep van de 75. Deze loopt vanaf de inlaat door de gasklep naar het expansievat. Nu sleutel ik ook aan peugeots en hierbij zorgt het warme water in de inlaat voor de afstelling van de choke. Maar moet ik dit waterkanaal per se aansluiten? ik heb toch electronische injectie...
De verdelerkap aan de voorkant van het motorblok waarbij de aansluiting 90 graden in gedraaid. Komt origineel van een fiat af heb ik wel eens gelezen.. kan iemand mij vertellen welke fiat precies? dat zoekt wat makkelijker bij de brezan..
De poulie heeft ruimte voor 3 extra v-snaren. Deze laat ik afdraaien maar moet ik hem hierna ook weer laten balanceren? ik heb trouwens een orginele motor uit een 75ts. geen sportief gentuned blok ofzo
de uitlaat.. Deze vraag is wel vaker voorbij gekomen. maar heeft er iemand een idee om aan een betaalbaar uitlaatspruitstuk voor deze conversie te komen? het enige verschil met een standaard 105 kop is de hoek van de kop toch?
zijn er ook alfa's die een stalen spuitstuk hebben waaraan ik een beetje kan buigen en lassen? het gaat voor nu niet om de beste performance of looks maar een werkende oplossing.
alvast bedankt en nog goede feestdagen allemaal.
Jelle