Pagina 1 van 1

GTA Q2

Geplaatst: ma okt 12, 2015 08:39
door alfaqv75
ik zie in Frankrijk bovengemiddeld veel GTA Q2's aangeboden, is het daar een standaard optie geweest op een Q2 diff te monteren op een GTA?

Re: GTA Q2

Geplaatst: zo okt 18, 2015 10:46
door Kosta
Dat denk ik niet omdat Q2 pas kwam bij de facelift in 2004 op de diesels . De Gta was toen zowat al uit productie .

Re: GTA Q2

Geplaatst: ma okt 19, 2015 21:55
door alfaqv75
Ondertussen contact gehad met een Fransman over de q2, wilde de gek er 1200 euro voor...

Re: GTA Q2

Geplaatst: wo okt 21, 2015 22:40
door Kosta
Ondertussen contact gehad met een Fransman over de q2, wilde de gek er 1200 euro voor...
Deed ie m ook gelijk monteren dan ? :lol:

Re: GTA Q2

Geplaatst: do okt 22, 2015 11:44
door __1337__
Aan de andere kant van de Noordzee is het dan toch bijna de helft goedkoper... http://newalfaparts.co.uk/clutch-compon ... qdh6e.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: GTA Q2

Geplaatst: do okt 22, 2015 19:18
door GTA287PK
En ik denk/vermoed ook véél beter. In weze blijft een platensper toch behelpen. Zo'n tandwiel systeem zal ook sneller/nauwkeuriger werken lijkt me. Ik heb een Q2 in de GTA, het is eigenlijk diep tragisch dat er af fabriek geen sperdiff gemonteerd zit. Zonder sper is het echt uien, "schaatsen" bij de vleet en je wordt zo maar een meter uit koers gerukt als je het gas er ineens vol op zet bij bv. een inhaalactie. Ik vind een Q2 wel een verbetering (uiteraard) maar dit diff kan het bij serieus stuurwerk in krappere bochten ook niet bijhouden. (Jaja, ik weet het, de openbare weg is geen circuit...)

Zonder ervaring met de tandwielensper van Quaife te hebben: neem deze & laat die Q2 maar zitten ! Tractiecontrole moet wel permanent uit, laat je 'm aan staan dan blijkt de electronica net weer ietsje sneller als een mechanische sper en heb je er in de praktijk niet zo veel aan..

Re: GTA Q2

Geplaatst: do okt 22, 2015 19:47
door yuri 75 V6
Zonder sper is het echt uien
En dan ook echt een hele zak uien. Zelfs met een drieliter non-GTA. Het is echt beyond me dat ze ook maar één 156 of derivaat met Busso-power zonder sper de deur uit hebben durven sturen. Nou ja, sturen... :mrgreen:

Re: GTA Q2

Geplaatst: do okt 22, 2015 20:08
door bert308
Q2 van bijvoorbeeld de latere diesel GT is precies hetzelfde principe als de Quaife, dus met worm tandwielen. Het Quaife diff schijnt mooier afgewerkt te zijn dan dat van Alfa zelf. Quaife heb ik nu onder mijn GT 3.2 (kwam mooi uit dat toch het treklager van de koppeling stuk was gegaan...) besteld bij voornoemde link, Autolusso in de UK. Die hebben de beste prijs want ze hadden een heel grote partij rechtstreeks ingekocht of zelfs laten maken bij Quaife.
En het is een heel verschil op nat en droog. ASR uitschakelen en gewoon bruut gas geven, hij trekt zich de bocht in als je gas bijgeeft, een merkwaardige ervaring na bijna 30 jaar Alfasud rijden. Als je teveel gas geeft op een natte weg slaan plotseling beide voorwielen tegelijk door maar uiteraard ben je daar op bedacht en doe je dat niet als er geen plaats is. De grens ligt zoveel hoger dat op droge weg ik bang ben iets in de aandrijving stuk te maken bij volgas in zn 2 in een krappe bocht.

Re: GTA Q2

Geplaatst: zo okt 25, 2015 17:13
door vV
goos van pelt biedt op de site de q2 nog aan.