Carbella
Member
Member
Contacteer: Website

Hulp Claxon van Nardi stuur(OPGELOST)

zo okt 11, 2015 13:05

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de claxon goed werkend krijg op een Nardi stuur?

Ik heb sinds kort een drukknop via een clublid aangeschaft omdat dit bij de Nardi stuur er niet bij zat. Nu heb ik de knop en heb ik dit op de enige kabel die er is aangesloten. Voorheen zat dit overigens aangesloten op de achterzijde van het middenstuk van het stuur.
Als ik druk gebeurt er niks, wel als ik de kabel op het metalen gedeelte hou dan gaat ie af. Het was lastig testen hier, want soms schrik ik me rot omdat ie dan ineens afgaat of buren kijken weer uit het raam :mrgreen:

Het zal wel heel simpel zijn, maar mis ik iets? Die knop is ook aardig bol, no way dat ik het nardi middenstuk er over heen ga krijgen. Of ik heb gewoon een verkeerde knop?

Wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Carbella op vr okt 16, 2015 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezit:

- Alfa 33 1.7 S 16V QV Permanent 4
- Alfa 156 1.8 TS 16V SW
- Alfa 147 2.0 TS 16V

http://www.carbella.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Dirk-33
Guru
Guru

Re: Hulp Claxon van Nardi stuur

zo okt 11, 2015 13:43

die knop werkt doordat ie het circuit kabel-massa onderbreekt, zo gauw je m indrukt dan maakt ie het circuit compleet en toeter je dus. dat metalen boogje op de acherkant van de knop die maakt contact met je naaf.

Pak een multimeter, zet em op die stand waarmee je kan testen of er signaal tussen de pinnetjes loopt. Een pinnetje zet je op dat metalen boogje, de ander op dat stukje waar je t draadje op aansluit. Druk dan de toeter in. Piept je multimeter? Dan is er signaal en werkt je knop. Piept ie niet? dan heb je dus een kapotte knop. Als je een werkende knop hebt maar hij doet het niet in het stuur dan maakt ie dus geen massa met je stuurnaaf.

Carbella
Member
Member
Contacteer: Website

Re: Hulp Claxon van Nardi stuur

do okt 15, 2015 23:47

Bedankt Dirk. Ik ben er inmiddels uit. Het moet zowieso een andere knop worden. Met deze die ik nu heb past het originele lederen T middenstuk er niet meer op :(
Bezit:

- Alfa 33 1.7 S 16V QV Permanent 4
- Alfa 156 1.8 TS 16V SW
- Alfa 147 2.0 TS 16V

http://www.carbella.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Algemene Technische vragen”