Dirk-33
Guru
Guru

33 rem die aanloopt?

di jun 23, 2015 21:24

T is ook nooit rustig met mn auto :mrgreen:

Sinds kort nu weer een gek piepend geluidje uit de voorwielen, lijkt voornamelijk het rechter voorwiel te zijn. Ik dacht eerst aan wiellagers omdat ik net achter heel dat gedoe heb gehad. Maar er zit geen speling op het wiel en t is toch echt een soort piepje/rammeltje vrij hoog, terwijl lagers toch een ander geluid geven.

Volgende puntje is dan de remmen. Deze lopen ietsjes aan als je aan t wiel draait, maar dat schijnt normaal te zijn?
Na een heel klein stukje rijden zonder echt heel hard te remmen is de schijf wel gruwelijk heet, bijna mijn vinger verbrand.

Nu denk ik, remblokken vervangen en de klauw uit elkaar halen en 'gangbaar maken'.

Zit ik correct met mijn analyse of is er toch iets ernstigers aan de hand?

En kan ik hier mee doorrijden? ik vertrouw t niet zo namelijk

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: 33 rem die aanloopt?

di jun 23, 2015 22:39

Als je zo af en toe eens kort en krachtig remt, zal de remklauw wel (weer) gangbaar zijn.
Als des ondanks de rem blijft aanlopen (dat doet ie dus, als ie zonder gebruik echt warm/ heet wordt) verdenk ik een verstoppende remslang..... enig idee hoe oud de remslang is?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Dirk-33
Guru
Guru

wo jun 24, 2015 20:58

Ik weet echt niet hoe oud die slang is... Zal binnenkort eens proberen met dat heel hard remmen, maar ben benieuwd of dat werkt. Ik zet er ook wel even nieuwe blokken op, als ik t dan los heb kan ik ook goed kijken of t spul naar behoren werkt.

Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

wo jun 24, 2015 23:01

Mogelijk dat de geleiders van de remklauwen zijn vastgeroest, waardoor je rem blijft hangen, even losbouten en kijken of het nog gangbaar is, Kan zowiezo geen kwaad dit eens lekker op te frissen en weer in vers vet te zetten.

Terug naar “Algemene Technische vragen”