GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

beetje "technisch": hoeveel verf voor de racert ??

ma jun 22, 2015 16:24

Nieuws ! Jawel, ik heb besloten dat ik kan spuiten !! How hard can it be ?? (Jeremy C. ) Één of ander spuitpistoolke gekocht dat met heul veul lucht werkt, weinig spuitnevel, ideaal voor een wanna-be "home-painter" zoals ik !! :mrgreen:

Vraag !! Ik heb op de witte race-Juul al polyester motor- en kofferklep in witte gel-coat afwerking, maar er inmiddels ook twee schandalig lichte polyester achterdeuren bij (grijze gel coat afwerking) en de voordeuren moeten nog worden gemaakt. Hoeveel lak heb ik nodig (moet op kleur gemaakt) voor vier deuren, koffer- en motorkap, om dit alles "race-netjes" in kleur te krijgen ??

Thanks, Emile
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: beetje "technisch": hoeveel verf voor de racert ??

ma jun 22, 2015 17:36

wel stoer hoor :thumbs: . In mijn jongere jaren ook wel eens een auto gespoten, helemaal. Pa was er best wel blij mee (ja echt!). viel wel tegen qua werk (maar dat kwam door de eigenlijk net te kleine garage die we van binnen niet ook blauw wilden hebben, en dus afgeschermd moest worden...)
Helaas laat mijn geheugen mij in de steek over hoeveelheden. overigens zal een verfboer waar je toch moet laten mengen je dat best kunnen vertellen. Ook wat handig is voor voorbewerken oppervlak, welke primer etc.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 22, 2015 19:17

Mijn giulia ging volgens mij nog geen 2 liter op.

Heb overigens industrie lak gebruikt, geen autolak.is goedkoper en sterker.en lekker met oplosmiddelen, geen waterverf. :mrgreen:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Dirk-33
Guru
Guru

ma jun 22, 2015 20:11

Met die logica kun je de hele auto ook gewoon met silolak verven :twisted:

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma jun 22, 2015 20:24

Nou, om eerlijk te zijn, het zal me wurst wezen.. Ik wil verf die een beetje "vergevingsgezind" is, lees makkelijk spuitbaar in (nog..<grijns> ) minder vaardige handen. In een hoop voorbewerking/primeren heb ik niet zo'n zin in Walter ! Geen tijd voor/zin in & wordt weer véél te zwaar.. Lichtjes opschuren, okee... <zucht> , ontstoffen/ontvetten: okee. Als de panelen maar een beetje fatsoenlijk gewit zijn. Het hele ding moet toch weer beplakt met de plakkers van m'n sponsor, dus gelegenheid te over om een ehh "minder detail" te camoufleren.

Ik mik dan op een litertje industrielak Remco ! 4 deuren/motor- & kofferklep lijkt me zo'n beetje twee-derde Giulia ?

Ik hoop het voor de race op Assen klaar te hebben, als het ergens op lijkt plaats ik wel een plaatje, als ik meer heb afgebeten dan ik kon kauwen dan uiteraard niet..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Algemene Technische vragen”