Ciao,
mijn 33 1.7 IE jettronic rijdt op koude motor sinds een tijdje behoorlijk bokkig. Dit uit zich in:
- het duidelijk trillen van het blok
- soms toch wl een plofje uit de uitlaat
- het stotteren tussen de 1700-2200 toeren, en er dan als een speer vandoor gaan
- het onzuiniger rijden dan eerst (+/- 390 km/tank)
Nu heb alle eerdere topics gelezen (en dat zijn er een hoop, misschien iets voor de klusdag Rees Cees

). En het kan liggen aan de ontsteking of lucht/brandstof toevoer. Ik wil beginnen met de ontsteking. Omdat de motor beter loopt als deze warm is vraag ik me af wat er aan de ontsteking anders is als de motor nog niet warm is? Beinvloedt de koelwatersensor de ontsteking bijvoorbeeld? Verder vraag ik me af hoe ik de functie van de bobine en de verdeler kan testen?Bougies zijn 1000km gelden vervangen door de juiste NGK versie, dus lijken me in orde. Is er een standaard volgorde van nagaan van de ontsteking? Bobine->verdeler->bougie? hoe test ik de onderdelen?
Graag concreet advies, Ciao