Pagina 1 van 1
Remmerij upgraden
Geplaatst: ma feb 16, 2015 12:01
door eBoonstra
Hallo mede-Alfisten
De remmerij van mijn GT JTD zijn eigenlijk wel aardig versleten. De blokken aan de voorzijde sowieso, maar de rechter schijf is ook lichtelijk krom. Ik wou ze afdraaien, maar daar waren ze eigenlijk al iets te versleten voor. Een mooi moment om alles te vervangen voor een nieuwe set
Ik had op mijn vorige auto, de Grande Punto, EBC GD-series schijven icm. EBC YellowStuff remblokken. Remde als een malle

Nu zit ik wat rond te kijken en kom ik ook de EBC Ultimax tegen, persoonlijk een iets mooier ogende schijf. Iemand hier goede ervaringen mee? Ook lees ik veel over de Ferodo DS2500 remblokken, zijn er mensen hier die ervaring met beide (DS2500 en YellowStuff) remblokken hebben?
Ik rijd een dikke 50/60dkm per jaar op de weg en pak zo-nu-en-dan eens een circuitsessie mee, echt een hardcore circuitset hoeft van mij dus niet. Ook moet het nog wel wat betaalbaar blijven, heb geen zin in een veelvoud van €500 (dus upgrade naar V6 remmen of een andere aftermarket bigbrake kit bedank ik voor).
Groeten,
Eeuwe Boonstra
Re: Remmerij upgraden
Geplaatst: ma feb 16, 2015 14:31
door B-lex
Op mijn 159 rijd ik met de 330 remmen van een Giulietta QV, en standaard blokken. 1x trappen gaat goed, 2x trappen moet je oppassen dat je ogen in de kassen blijven zitten.
Absoluut geen spijt van deze upgrade, heb geloof ik 500/600 betaald, voor klauwen en schijven die nog geen 5000km oud waren, imo geen geld.
Volgens mij worden er wel regelmatig setjes aangeboden voor de 156 etc, ook voor minder, maar ik weet niet of dat compatibel is met de GT?
Prijs kwaliteitsverhouding van de blokken van Falco Motorsport schijnt ook goed te zijn, ik heb ze ooit gekocht voor de 75 racer, maar nooit mee gereden. Vast wel iemand hier die wat meer input over remblokken kan geven.
Gr, Alex
Re: Remmerij upgraden
Geplaatst: di feb 17, 2015 23:24
door @PM
Ik heb er ook EBC Yellowstuff blokken in zitten. Schijven zijn standaard, wel 330 natuurlijk. Nou weet ik niet wat voor rotzooi er eerst onder zat, maar met de EBC-blokken happen de remmen al een stuk beter.
M.b.t. dat gekraak in de wielophanging uit je andere topic, dat zullen rubbers van de bovenste draagarmen wel zijn. 147/156/GT-kwaaltje. Voordat je de nieuwe draagarmen monteert even de bussen eruit en er een flinke klodder zuurvrije vaseline op smeren. Dan blijft het gekraak als het goed is veel langer weg. En ik weet niet hoe de uitlijning/bandenslijtage nu is, maar als je daar toch bent:
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=1&t=63365" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Remmerij upgraden
Geplaatst: di feb 17, 2015 23:42
door GTA287PK
Voor mij geen fijnere combi dan de TarOx G88 met Ferodo's 2500. Gaat meer dan prima op de openbare weg. Magistraal doseerbaar en altijd "thuis", koud of warm !
Re: Remmerij upgraden
Geplaatst: wo feb 18, 2015 08:04
door DJ
Remblokken: pagid blauw. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Beste blok voor straat gebruik wat ik ken, en heb afgelopen jaren diverse blokken geprobeerd.
Is eigenlijk bedoeld voor sprint, slalom en heuvelklim gebruikt. Allemaal autosportdisciplines waar je dus niet voor de wedstrijd de remmen op kunt warmen. Moeten gelijk bijten. Dat doen ze dan ook met pagid blauw...
Vwb schijven, geen idee. Groter word dure omdat je veel meer moet verbouwen. Goede A merk schijven zullen wel voldoen voor op straat icm goede blokken.
Vergeet je remvlst niet regelmatig te (laten) verversen, is niet duur, en goede remslangen scheelt ook.
Gr
DJ
Re: Remmerij upgraden
Geplaatst: wo feb 18, 2015 09:03
door BugAlfa
Pagid Blauw = RS 4-2, let op RS 5 = ook blauw maar beenharde blokken die schijven vreten . RS 4-2 is lief voor schijven en idd. bruikbaar voor op straat .
156 Gta setjes met 305mm schijven vind je vrij makkelijk maar wel fusees nodig ; icm met RS 4-2 = bulletproof .
Re: Remmerij upgraden
Geplaatst: wo feb 18, 2015 12:51
door DJ
Dat is een goede aanvulling. Wist ik niet.
RS 4-2 dus.
Kost wat, heb je ook wat.
Gr
DJ
Re: Remmerij upgraden
Geplaatst: ma feb 23, 2015 17:48
door eBoonstra
Bedankt voor het advies allemaal! Heb het rustig meegelezen en wou de DS2500 wel eens proberen. Echter reed ik gisteren al ijzer op ijzer (well that escalated quickly) en moést ik even vlug wat, dus heb vanochtend toch maar weer een set YellowStuffs icm. EBC Ultimax besteld, aangezien deze meteen leverbaar waren

Beetje dubbel gevoel, maar ach, volgende keer maar eens de DS2500 (ruim van tevoren) bestellen dan.
Re: Remmerij upgraden
Geplaatst: di feb 24, 2015 12:49
door Lon
Bedankt voor het advies allemaal! Heb het rustig meegelezen en wou de DS2500 wel eens proberen. Echter reed ik gisteren al ijzer op ijzer (well that escalated quickly) en moést ik even vlug wat, dus heb vanochtend toch maar weer een set YellowStuffs icm. EBC Ultimax besteld, aangezien deze meteen leverbaar waren

Beetje dubbel gevoel, maar ach, volgende keer maar eens de DS2500 (ruim van tevoren) bestellen dan.
Die DS2500 zitten tussen de RS 4-2 en RS-5 in kwa liefheid voor standaard schijfjes ( mogelijk dus een iets betere kwaliteit schijfjes bij nodig )
De DS3000's mogen niet op straat en zijn wat extremer voor je schijfjes
Waar je met dit soort upgrade's ook op moet gaan letten is de max. temperatuur van je rem vloeistof die kan zeker op circuit gaan oplopen.
Dot 5.1 is dan een goede aanrader, wel goed spoelen en elk jaar vervangen.
Re: Remmerij upgraden
Geplaatst: vr feb 27, 2015 00:17
door eBoonstra
Dat had ik in m'n Punto inderdaad ook, en wisselde ik om de 30/40dkm (halfjaar). Daar had ik ook stalen remleidingen onder, maar denk dat ik met deze auto minder vaak het circuit op ga zoeken als met de Punto..
De DS2500 is volgens jou wel redelijk geschikt op de EBC Ultimax?
Groeten
Re: Remmerij upgraden
Geplaatst: vr feb 27, 2015 22:16
door Lon
De DS2500 met die EBC Ultimax schijven moet wel goed gaan, let dan wel op dat die schijven ongeveer net zolang mee gaan als orgineel schijven en met orginele blokken.
Re: Remmerij upgraden
Geplaatst: za feb 28, 2015 16:20
door eBoonstra
De DS2500 met die EBC Ultimax schijven moet wel goed gaan, let dan wel op dat die schijven ongeveer net zolang mee gaan als orgineel schijven en met orginele blokken.
Oh dat vind ik geen bezwaar. Ik rij dit jaar vrolijk rond op EBC's, en ik kijk aankomende winter wel even of deze al aan vervanging toe zijn. Zo ja, bestel ik de DS2500. Bedankt!