Pagina 1 van 1

remdruk verschil achterzijde te groot Alfa 33

Geplaatst: vr nov 28, 2014 22:37
door Alfa33_1.7
Van één van mijn 33's die ik weer voor de keuring ben gaan gooien na twee jaar stilstand. Heb ik een te groot remdruk verschil tussen de achterwielen. Vermoeden was een vastzittende remcylinder.

Overigens twee jaar geleden voor de APK de remcylinders en remvoeringen vervangen te hebben voor destijds zelfde type probleem. Hiermee destijds opgelost, maar had toen nog een CO probleem waardoor de APK niet erop was gekomen. Dit betrof overigens een Labda sensor die reeds vervangen is. En daarmee bij deze keuring geen probleem was.

Terug naar onderwerp. Remcylinder zit niet vast. Bij indrukken van rempedaal komt dezelfde hoeveelheid remvloeistof bij zowel de rechter als linker remcylinder naar buiten (ontluchten, met slangetje, zodat je kunt zien hoeveel vloeistof naar buiten komt).

LA 75% minder remdruk volgens keurmeester. Remcylinder LA was gewoon los, voor zekerheid toch uit elkaar gehad en buiten beter weten om toch wat schoongepoetst. Met dus als resultaat geen verbetering. Ik zelf check de remkracht met moment sleutel en blijf een verschil houden.

Iemand suggesties waar ik het probleem eventueel in kan vinden? Ik sta met Vraag tekens.

Re: remdruk verschil achterzijde te groot Alfa 33

Geplaatst: za nov 29, 2014 01:08
door Stef33
Het gaat om trommels achter? De voeringen zijn nog steeds als nieuw sinds die vorige wissel? Een beetje inremmen wil dan ook wel eens helpen. Trommels en voeringen goed schoon, niet vet?

Andere mogelijke oorzaken zijn de remdrukverdeler (die heeft volgens mij gescheiden circuits voor LA en RA) en de hrc.
De hrc heeft 3 aansluitingen: 1 voor RA, 1 voor RV+LA en 1 voor LV. (als ik het goed in het vraagbaak plaatje zie)

Re: remdruk verschil achterzijde te groot Alfa 33

Geplaatst: za nov 29, 2014 07:51
door brolli21
Haal toch rechts achter ook maar even uit elkaar.
Als daar ook niets vast zit,is je volgende verdachte de lastafhankelijke remdruk verdeler.

Re: remdruk verschil achterzijde te groot Alfa 33

Geplaatst: za nov 29, 2014 08:56
door Rob75
Naast inderdaad de remdrukverdeler (en leidingen naar de remmen zelf) zou het ook nog het stelmechanisme kunnen zijn. De trommels zijn zelfstellend, als een dat niet goed doet dan krijg je ook een aardig verschil.

Succes,
Rob

Re: remdruk verschil achterzijde te groot Alfa 33

Geplaatst: za nov 29, 2014 13:16
door mark156
Óf misschien een remslang die gaar is, dwz verstopping of juist een canvasbreuk... afstelling van de remvoeringen kan ook nog het euvel zijn..

Re: remdruk verschil achterzijde te groot Alfa 33

Geplaatst: zo nov 30, 2014 23:00
door Alfa33_1.7
Ik heb het stelmechnisme expres bij de LA kant zo strak mogelijk proberen af te stellen, maar dit had dus ook niet geholpen, ik zal morgen RA eens bekijken. Dank voor uw reacties, vind alleen het proberen van de de hoofdremcylinder en remkracht verdeler zoveel werk worden, met daarbij een hoop olie consumptie als gevolg, dus wil hieraan nog niet denken, en daarbij vastgesteld dat er bij beide zijde ongeveer evenveel olie vrijkomt.

Re: remdruk verschil achterzijde te groot Alfa 33

Geplaatst: ma dec 01, 2014 13:38
door Alessandro
Ik zou toch even checken of de remdruk begrenzer op beide kanalen juist werkt!
Daarvoor hoef je nog niet direct de boel los te koppelen en/ of remvloeistof af te tappen.
Wurm de stofhoes even opzij en laat iemand hard op het rempedaal stampen (pompen) en kijk zelf, wat er gebeurt onderaan de begrenzer. Beide pennen horen er even ver uit te komen! Als er eentje niet uitkomt, wordt dat kanaal niet begrensd en zal veel harder remmen, dan de andere kant. Mogelijk zit de pen van het rechter rem kanaal dus vast. ;)

Mechanisch kan ook wel, als er wat met remvoeringen en/ of trommels gewijzigd is. Eerst de boel goed inremmen/ randjes weg slijten, zodat de remvoering overal vol contact maakt, anders zal het echt hoegenaamd niet remmen.
Dit kan je bespoedigen, door onder het rijden met beleid de handrem aan te trekken. Dan krijg bovendien meteen een duidelijk beeld dat ie scheef trekt. (zo niet, dan is het probleem toch echt hydrolisch)