Zit even met wat vragen. Mijn 33 startte van de één op andere dag niet meer. Compleet dood, geen lichtjes die branden in het instrumentenpaneel en ook de startmotor hoorde je niet

Ik heb toen alle massa-aansluitingen dubbel gecontroleerd. De bestaande opgeschuurd of vernieuwd en opnieuw aangesloten. Hetzelfde geldt voor de accupool klemmen op de accu. Zojuist heb ik de accu opgemeten en die geeft niks aan. Leeg dus. Ik heb met mijn schoonpa uiteindelijk de 33 met startkabels geprobeerd te starten. Alle lampjes branden, geen kick van de startmotor, maar wel opnieuw de starterkrans die ronddraait.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn startmotor is overleden en weet ook meteen waarom mijn accu leeg is (startmotor staat continue op spanning).
Mijn intentie is om een nieuwe startmotor te monteren, aangezien dat ding denk ik ook al ruim 22 jaar oud is. Want het zou ook kunnen dat die startrelais stuk is, en dan is het een 'cheap fix'. Mijn vraag is of ik nog iets op moet letten alvorens de nieuwe startmotor te monteren ( gezien de starterkrans die draaide). Ook het contactslot is iets wat vaker hier op het forum voorbij is gekomen. Wat gaat hier stuk aan, de stekker? En als ik het contactslot vernieuw, dan ook nieuwe sleutels zeker..

Alvast bedankt voor het meedenken

Grt, Chris