Vraagje.. en bij voorbaat; moderators, als ik de rubriek niet goed heb, verplaats dit topic gerust! Ervaringen gevraagd, met bruggen. Ik woon in een gebied met weinig parkeerruimte, en heb een garage. Opgelost? Nee, want in de garage staan de sprint en de duc. Past geen normale auto bij. Garage is breed (3,95) en hoog (4,00), maar niet zo gek diep (4,95). Deuren slaan naar binnen open en 'scharen' dus dat kost ietsje diepte. Blijft 4,60 over. Huidige daily is 4,45 of zo, en past easy binnen.
Een sprint is iets van 4 meter of zo, dus past makkelijk. Duc past er dan nog naast, en daarnaast nog een werkbank en een stellingkastje etc. Maarja... Duc + Sprint + daily diesel passen niet tegelijk. Behalve misschien... in de hoogte.
Dan kom je al googlend op meerdere oplossingen:
zoiets:

Voordeel: lekker compact.
Nadeel: Duur! En euh... hoe doe je dat met in- en uitstappen?
of zoiets:

Voordeel: makkelijker in en uitstappen wordt het niet. ook leuk met sleutelen (doe ik misschien wel 2-3 keer per jaar... en dan nog niet eens altijd aan de onderkant?)
Nadeel: niet zo compact... past echt NET als ik het zo lees. Is het dan nog steeds handig?
of zoiets:

Voordeel: compacter wordt het niet
Nadeel: hoe kom je uit de onderste auto dan?
Uitgaande in deze situatie (idealiter) van de sprint in de natte en koude maanden van het jaar hoog en droog in de garage, plek voor de daily eronder... motor ergens ernaast, bij voorkeur nog apart buiten te rijden zonder eerst een schuifspelletje met auto's te hoeven doen.
Iemand ervaring met dit soort situaties of dit soort bruggen en wat is handig of wat niet? En hoe stabiel is zo'n 2kolommer? Hoe diep/dik moet de vloer daarvoor zijn ivm verankering en zo? ZIe ik nog opties over het hoofd? Een éénkolommer wellicht? Heb ik wel eens gezien, maar die vind je niet 'zomaar' op internet. Alleen voor (hele) dure centjes. En zie de vraag van de vloer... kan dat zomaar?
Meedenken wordt gewaardeerd!