Pagina 1 van 1
2.0 inbouwen in GT1300 junior
Geplaatst: wo sep 17, 2014 21:59
door MIGI
Hallo,
Ik heb recentelijk een Gt1300 junior aangeschaft. Nu heb ik ook nog een 2.0 liter van m'n andere bertone (die is gedemonteerd)
Nu m'n vraag, kan ik de 2.0 in m'n Gt1300 inbouwen?
Is de 1300body dezelfde als de 2.0 body?, kan de body de sterkere motor aan? Of is dit ten sterkste af te raden?
Re: 2.0 inbouwen in GT1300 junior
Geplaatst: wo sep 17, 2014 22:26
door alfadragon
Ja, dat kan.
Re: 2.0 inbouwen in GT1300 junior
Geplaatst: wo sep 17, 2014 22:43
door jan1300
Ja, dat kan.
Niet zo snel!
Zit er een hydraulisch bediende koppeling in de Brievenbus dan JA!
Zoniet dan moet er een andere pedalenbak in en een cilinder aan de linkerchassisbalk om de koppeling te bedienen.Dan weer JA
gr Jan
Re: 2.0 inbouwen in GT1300 junior
Geplaatst: wo sep 17, 2014 22:45
door jan1300
Leuke Brievenbus heb je gekocht!
25 jaar terug had ik hem bijna gekocht maar kwam er niet uit met Nico Aaldering!
Veel plezier ermee!
Ciao Jan
Re: 2.0 inbouwen in GT1300 junior
Geplaatst: wo sep 17, 2014 22:45
door alfadragon
Dus alsnog ja. Het ene is alleen wat meer werk.

Re: 2.0 inbouwen in GT1300 junior
Geplaatst: wo sep 17, 2014 22:50
door jan1300
Dus alsnog ja. Het ene is alleen wat meer werk.

Zo'n pedalenbak is niet makkelijk te vinden!
Ciao Jan
Re: 2.0 inbouwen in GT1300 junior
Geplaatst: wo sep 17, 2014 23:03
door alfadragon
Daar zit hem de kneep dus.
Re: 2.0 inbouwen in GT1300 junior
Geplaatst: do sep 18, 2014 12:40
door MIGI
Leuke Brievenbus heb je gekocht!
25 jaar terug had ik hem bijna gekocht maar kwam er niet uit met Nico Aaldering!
Veel plezier ermee!
Ciao Jan
Dankjewel!

Re: 2.0 inbouwen in GT1300 junior
Geplaatst: do sep 18, 2014 12:41
door MIGI
Bedankt voor de reacties, ik kijk eerst even of er een hydraulisch bediende koppeling insteekt.
Maar qua sterkte is de carrosserie krak hetzelfde als een 1750 of 2.0 carrosserie?
Re: 2.0 inbouwen in GT1300 junior
Geplaatst: do sep 18, 2014 13:10
door jan1300
Bedankt voor de reacties, ik kijk eerst even of er een hydraulisch bediende koppeling insteekt.
Maar qua sterkte is de carrosserie krak hetzelfde als een 1750 of 2.0 carrosserie?
Ja min of meer wel!
Ik zelf heb ook een brievenbusje met 2.0ltr uit 1970!
Staande pedalen en hydraulische koppeling.
Als de carrosserie top is geeft het zeker geen problemen.
Het is een tussen type zijn er iets van 12000 van gemaakt heb ik weleens ergens gelezen gehoord!
Ciao
Re: 2.0 inbouwen in GT1300 junior
Geplaatst: do sep 25, 2014 06:22
door berlinista
Ook met mechanische koppeling kan er op twee manieren gewoon een 2.0 in hoor.
Optie 1 aangepast 2.0 vliegwiel halen bij Fred, optie twee is de auto een half dagje bij mij zetten voor de modificatie .
Dus niks gedoe met pedalenbak. En zou je dat willen , dat is iets meer werk dan alleen pedalenbak swappen. Gaten boren voor de hevel vd koppeling en steun fabrieken voor koppeling hoofdcilinder en beugel voor slang hulpcilinder..... etc....
Rik