Sinds kort staat er totaal geen spanning meer op de stekkerdoos bij de trekhaak van mijn 156 SW, het heeft altijd gewerkt.
Iemand een idee waar de bedrading meestal is aangesloten? Ik heb begrepen dat er een versie is die naar de zekeringenkast zou lopen en een versie die aan de bedrading geklikt wordt?
Klopt, ligt eraan welke leeftijd jouw 156 is.. Heb je een 1e serie, met het oorspronkelijke 156 dashboard, of is het een 1e of 2e facelift-uitvoering, met een dashboard à la 147/GT? Bij die laatste 2 werkt de verlichting via het CAN-BUS bedradingssysteem, om precies te zijn via de zgn. Body Computer (regeleenheid zekeringkast), de 1e serie 156 had dat nog niet. Verder heb je goed kans dat je het probleem kunt vinden in de stekkerdoos van de trekhaak, als de kabeltule hiervan niet goed waterdicht is zullen er waarschijnlijk één of meerdere aansluitingen gecorrodeerd zijn (water en elektriciteit gaan niet zo goed samen). Mocht je een (13-polige) stekkerdoos hebben met bijv. een extra geschakelde en/of vaste plus hebben (tbv koelkast caravan) dan zal er ook wel een of meerdere kabels naar de zekeringkast zijn getrokken voor stroomvoorziening, waar dan ook een zwevende zekeringhouder inline gemonteerd zit; beetje afhankelijk van de monteur die het gemonteerd heeft, maar meestal is deze zwevende zekering ook te vinden in de ruimte bij de zekeringkast. Die zekering zul je ook even moeten nakijken of deze nog heel is..
In het geval van CAN-BUS systeem zit er, ik meen, achter de zijbekleding van de kofferbak links een extra regeleenheid gemonteerd met 1 of 2 zekeringen (weet ik niet meer precies, is al een paar jaar geleden dat ik daar aan heb gewerkt) die je zult moeten nakijken. Suc6!