wo aug 06, 2014 11:40
geef nu even de nummers op de dekseltjes door, staat op een labeltje wat vastzit met 1 van de schroefjes van het deksel. Zolang dat niet bekend is is alles gissen (en dan wellicht dus missen..)
Theoretisch zijn de uitersten:
1.het is een 2 liter carb maar met voor de auto ongunstige sproeierbezetting.
2.het is een 1300 carb waar wel 32 venturi voor een 2 liter in zitten (kan eenvoudig gewisseld) maar dei zal dus nooit goed lopen omdat hij er niet voor gemaakt is.
Voor de rest neem ik wel aan dat nokkenastiming, klepspeling ontsteking en zo allemaal echt goed staat anders heeft rollen ook geen zin. (let op: als het een spica blok is meen ik mij te herinneren dat ook nokkenassen wellicht anders zijn, wat ook slecht lopen met op zich goede carbs kan betekenen, heb met spicablokken geen ervaring moet ik zeggen. )
Overigens komt het wel eens voor dat ook al is het op papier de goede carburateur met goede sproeiers dat een blok niet lekker loopt. Heb wel eens carburateurs uitgewisseld tussen 2 2 liters, standaardblokken, 1 op solex, 1 op weber. Het blok wat oorspronkelijk op solexen liep, liep niet lekker op de webers. Het blok wat op de webers goed liep, liep ook prima op de solexen...leg het maar uit, snapte er toen niets van , en eigenlijk nog steeds niet (omdat ik mij er niet verder in verdiept heb, gewoon spul teruggezet).
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.