Tijdens het rijden gaat sinds 2 dagen het rode injectie lampje branden op dashboard bij 3000rpm of meer.
Gister de bougies eruit gehaald, hadden allemaal wit/grijze aanslag, dat lijkt mij niet goed? Las op internet dat dit veroorzaakt wordt door arm lopen?
Heb ze gewisseld voor een goed gebruikt setje die ik nog had liggen. Verder de bougiekabels geinspecteerd (niks geks gezien) en ivm mogelijk te arm lopen van de motor tevens de luchtmassameter even omgewisseld voor ander gebruikt exemplaar.
Bood beide geen oplossing tegen het rode lampje. En de auto houd nu ook lichtjes in bij accelereren (kan dus ook komen door die andere LMM en/of bougies).
Vandaag de ECU uitgelezen en er komen 2 foutmeldingen constant terug. Zie onder.

Wat betreft de evaporation valve, dat is toch dat ding die dampen van de benzinetank opneemt en een leiding heeft lopen naar de luchtinlaat?
Ik dacht eigenlijk dat dit een mechanisch systeem is dmv vacuum? Welke sensor(s) kan ik hiervoor nakijken? Is dit ding de oorzaak van mogelijk arm lopen van de motor?
Punt 2: De nokkenas positie sensor. Deze is een half jaar geleden preventief vervangen door een nieuwe tijdens distributiewissel.
Was dus juist vervangen om dit soort gedoe te voorkomen... iemand bekend met deze foutcode? Heeft dit iets te maken met de rest van bovenstaand verhaal?
Motor start en loopt verder wel gewoon goed... Kan ik er wel mee blijven rijden eigenlijk? Want een motorrebuild stond nog niet in de planning voor dit jaar...