Ik heb de schijven zelf gedaan en alles perfect schoon gemaakt en hij remt echt zonder enige vorm van trilling of iets dergelijks . De schijf is de oorzaak van de (lichte) onbalans want het was direct na vervanging van de schijven . Vroeger kon je nog weleens "onder de auto " laten balanceren maar ik zou op dit moment niet weten welk bedrijf dit doet .Misschien is de wielnaaf niet goed schoongemaakt voor plaatsen van de nieuwe schijf, of zit er een braampje of iets dergelijks op de schijf waardoor het wiel niet mooi aanligt en "zwabbert" overdreven gezegd. Ook heb ik wel eens gehad dat het middengat in de schijf aan naafzijde net iets te klein was, het randje moest een beetje afgeschuind worden ander kon de schijf niet mooi aanliggen.
Wielen balanceren aan de auto, bedoel je dat? Je zou B&H in Alblasserdam eens kunnen vragen, zit nog redelijk in de buurt.. Is een bandenboer, en heeft volgens mij spullen en kennis in huis om wielen zgn. statisch/finish te balanceren.. Remschijven balanceren aan de auto heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord, wel afdraaien van remschijven aan de auto om kromgetrokken schijven recht te maken. Hiervoor kun je even rondvragen bij de oudere universele garages, maar ik weet ook dat de Peugeot-dealer in Alblasserdam daar de spullen voor heeft (Mulder BV)..Vroeger kon je nog weleens "onder de auto " laten balanceren maar ik zou op dit moment niet weten welk bedrijf dit doet .
Kwaliteitsschijven zijn gebalanceerd af fabriek zeker de dikkere geventileerde, te zien aan dat er in de buitenrand tussen de schijfhelften in ergens materiaal weggenomen is.De schijf is de oorzaak van de (lichte) onbalans want het was direct na vervanging van de schijven .
Saegh heeft toch geen commentaar op DHZ klussers?? Of lees ik het niet goed?@Zaagauto: DHZ door een goede vent is vaak beter dan een middelmatige monteur.
Rob