Pagina 1 van 1

retour leiding boxer

Geplaatst: zo mei 04, 2014 20:55
door jeralfa
Na het ombouwen van de 33 1.3 enkele naar 1.5 dubbele carb zijn we ergens tegen aan gelopen.
De retour leiding moet naar de tank en dat is met een enkele niet zo. Is dit ook op een andere manier op te lossen?

RE: retour leiding boxer

Geplaatst: zo mei 04, 2014 21:44
door high fidelitaly
Afbeelding

Afbeelding

heb dit probleem ook gehad met mijn 16V.
2de hands tank gekocht, bleek carburator tank te zijn.
heb dit zo opgelost zoals op de foto's.

haakse benzine nippel gekocht, M12 leidingbout op gesoldeerd en onderaan vastgezet met moer op vlotterhuis.
de plastic van de electrische aansluitingen zitten een beetje in de weg, dus opgevuld met koper ringen.

dit is de makkelijkste manier, want de retour moet daar zitten. origineel zit deze naast de vlotter, maar in de benzinetank gaat de leiding met een bochtje en komt onder de vlotter uit. hier is een soort bakje in de tank gemaakt waar de benzine op spuit. zo krijg je minder "geborrel in de tank

sluit nooit de retour aan met een T-stuk op de ontluchting, want dit komt niet goed.

Kurt

Re: RE: retour leiding boxer

Geplaatst: ma mei 05, 2014 07:45
door don515jz
sluit nooit de retour aan met een T-stuk op de ontluchting, want dit komt niet goed.

Kurt
Ik heb toch een jaar of 8 met zo'n constructie rondgereden en daar nooit problemen mee gehad. (maar jouw oplossing is wel mooier)

RE: retour leiding boxer

Geplaatst: ma mei 05, 2014 12:44
door jeralfa
Is het ook mogelijk om via t stuk voor de benzinepomp hem weer terug telaten komen.

Re: RE: retour leiding boxer

Geplaatst: ma mei 05, 2014 13:40
door don515jz
Is het ook mogelijk om via t stuk voor de benzinepomp hem weer terug telaten komen.
Kan altijd maar is een zeer slechte keuze. Normaal pomp je de benzine naar de carburateur, en gaat het te veel aan benzine dat inmiddels door de warme motor is opgewarmd weer terug naar de tank. Als je nu de retour direct op de zuigleiding aansluit dan komt er opgewarmde benzine in de zuigleiding en vooral op een hete dag, in de file of in stadsverkeer wanneer het verbruik relatief laag is en dus ook veel benzine wordt rondgepompt is de kans op vapour-lock groot.
Als je de retour op de tank aansluit dan kan alles mengen en zal de benzine zou koud mogelijk zijn.

Re: RE: retour leiding boxer

Geplaatst: ma mei 05, 2014 17:43
door Jens Hoorn
Is het ook mogelijk om via t stuk voor de benzinepomp hem weer terug telaten komen.
Kan altijd maar is een zeer slechte keuze. Normaal pomp je de benzine naar de carburateur, en gaat het te veel aan benzine dat inmiddels door de warme motor is opgewarmd weer terug naar de tank. Als je nu de retour direct op de zuigleiding aansluit dan komt er opgewarmde benzine in de zuigleiding en vooral op een hete dag, in de file of in stadsverkeer wanneer het verbruik relatief laag is en dus ook veel benzine wordt rondgepompt is de kans op vapour-lock groot.
Als je de retour op de tank aansluit dan kan alles mengen en zal de benzine zou koud mogelijk zijn.
Vapourlock; Is dat niet een beetje ver gezocht?