Na het ombouwen van de 33 1.3 enkele naar 1.5 dubbele carb zijn we ergens tegen aan gelopen.
De retour leiding moet naar de tank en dat is met een enkele niet zo. Is dit ook op een andere manier op te lossen?
Ik heb toch een jaar of 8 met zo'n constructie rondgereden en daar nooit problemen mee gehad. (maar jouw oplossing is wel mooier)sluit nooit de retour aan met een T-stuk op de ontluchting, want dit komt niet goed.
Kurt
Kan altijd maar is een zeer slechte keuze. Normaal pomp je de benzine naar de carburateur, en gaat het te veel aan benzine dat inmiddels door de warme motor is opgewarmd weer terug naar de tank. Als je nu de retour direct op de zuigleiding aansluit dan komt er opgewarmde benzine in de zuigleiding en vooral op een hete dag, in de file of in stadsverkeer wanneer het verbruik relatief laag is en dus ook veel benzine wordt rondgepompt is de kans op vapour-lock groot.Is het ook mogelijk om via t stuk voor de benzinepomp hem weer terug telaten komen.
Vapourlock; Is dat niet een beetje ver gezocht?Kan altijd maar is een zeer slechte keuze. Normaal pomp je de benzine naar de carburateur, en gaat het te veel aan benzine dat inmiddels door de warme motor is opgewarmd weer terug naar de tank. Als je nu de retour direct op de zuigleiding aansluit dan komt er opgewarmde benzine in de zuigleiding en vooral op een hete dag, in de file of in stadsverkeer wanneer het verbruik relatief laag is en dus ook veel benzine wordt rondgepompt is de kans op vapour-lock groot.Is het ook mogelijk om via t stuk voor de benzinepomp hem weer terug telaten komen.
Als je de retour op de tank aansluit dan kan alles mengen en zal de benzine zou koud mogelijk zijn.