75 1.8IE wil niet stationair lopen -> opgelost
Geplaatst: di jan 28, 2014 14:07
Hoi,
Ik heb een 75 1.8IE die niet stationair wil lopen.
Ook onder het rijden bokt de auto behoorlijk.
Hij start wel onmiddellijk, maar slaat daarna af als je hem niet op gas houdt.
Zo te ruiken krijgt hij ook een overdaad aan benzine.
De auto heeft goed gelopen, is door de APK gekomen en na vervanging van de dynamo trad dit euvel op (toeval of niet?).
Het volgende is reeds gecontroleerd:
- luchtregelaar vervangen -> geen resultaat
- gasklepschakelaar nagemeten met multimeter op de stekker van de schakelaar -> ik meet 2 schakelpunten, bij stationairstand en bij bijna vollast -> lijkt in orde
- LMM vervangen -> geen resultaat
- controle op scheuren in rubbers inlaattraject etc -> geen resultaat
- controle vacuümslang benzinedrukregelaar -> geen lek
- controle vacuümslang naar koolstoffilter -> geen lek
Verder geconstateerd:
- Als de stekker van de LMM is afgekoppeld, blijft de motor stationair lopen en reageert (trager dan normaal) op gas geven. Zodra ik de stekker weer aansluit slaat hij af.
- Met losgekoppelde stekker van de gasklepschakelaar loopt de auto precies zoals met gemonteerde stekker, dus niet stationair en wat onregelmatig op toeren.
Beide zaken vind ik wat vreemd.
Wie kan even mee helpen denken?
Ik heb een 75 1.8IE die niet stationair wil lopen.
Ook onder het rijden bokt de auto behoorlijk.
Hij start wel onmiddellijk, maar slaat daarna af als je hem niet op gas houdt.
Zo te ruiken krijgt hij ook een overdaad aan benzine.
De auto heeft goed gelopen, is door de APK gekomen en na vervanging van de dynamo trad dit euvel op (toeval of niet?).
Het volgende is reeds gecontroleerd:
- luchtregelaar vervangen -> geen resultaat
- gasklepschakelaar nagemeten met multimeter op de stekker van de schakelaar -> ik meet 2 schakelpunten, bij stationairstand en bij bijna vollast -> lijkt in orde
- LMM vervangen -> geen resultaat
- controle op scheuren in rubbers inlaattraject etc -> geen resultaat
- controle vacuümslang benzinedrukregelaar -> geen lek
- controle vacuümslang naar koolstoffilter -> geen lek
Verder geconstateerd:
- Als de stekker van de LMM is afgekoppeld, blijft de motor stationair lopen en reageert (trager dan normaal) op gas geven. Zodra ik de stekker weer aansluit slaat hij af.
- Met losgekoppelde stekker van de gasklepschakelaar loopt de auto precies zoals met gemonteerde stekker, dus niet stationair en wat onregelmatig op toeren.
Beide zaken vind ik wat vreemd.
Wie kan even mee helpen denken?