Heb het volgende probleem met mijn 155, betreft een 1.8 16v TS uitvoering zonder ABS (standaard en simpel remsysteem dus).
Na complete bodemrestauratie en vernieuwen van bijna alle remleidingen en slangen en remdrukverdeler op de achteras, kreeg ik de remdruk niet goed met "handmatig" ontluchten.
Dus de 155 naar de garage gebracht die ook de apk zouden doen, maar ook zij krijgen het systeem maar niet op druk.
Inmiddels zijn zowel de vacuumleiding en de rembekrachtiger vervangen voor een gebruikt exemplaar die ik op de plank had liggen (100% werkend gedemonteerd) en zit er nu ook een nieuwe hoofdremcilinder op.
Systeem is nu ook al tig keer ontlucht, heeft ook geen lekage's (op de leidingen) en de vloeistofdruk is dus ook 100% goed met niet lopende motor.
Maar zo gauw de motor gestart wordt valt de druk weg en "trap je in de modder" zoals de monteur het omschreef.
Wat kan dit zijn????
Monteur denkt nu toch weer aan defecte rembekrachtiger.....
En als dat het is, hoe kan het dan dat deze kapot gaat? Kun je een rembekrachtiger slopen met handmatig onluchten? Kan zo'n ding ook kapot gaan als deze een tijdje op de plank ligt na demontage? Kan een slechte hoofdremcilinder de bekrachtiger slopen?