Tsjoechov
Member
Member

Lekke brandstofpomp Giulia

ma nov 04, 2013 08:47

Heren,

Mijn verbruik was wel wat exorbitant de laatste tijd. Van 't weekend maar eens gekeken hoe/waarom en wat blijkt: de brandstof stroomt vrolijk uit mijn pomp direct de straat op. Slangen lijken in orde (en zijn recent vervangen), plus ik kon geen scheuren of uitdroging zien. Het lijkt er dus op dat mijn brandstofpomp zelf lek is. Ik heb wel gezocht naar soortgelijke problemen, maar blijkbaar komt dit niet vaak voor. Er is in ieder geval weinig informatie beschikbaar zo lijkt het.

In ieder geval: mijn Haynes heb ik zo niet bij de hand, maar is vervangen lastig? Ik lees dingen over een kunststof pasplaatje wat ook vervangen moet worden? Uiteraard neem ik de pakking even mee. Verder nog zaken waar ik naar moet kijken? Alvast dank! :)

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Lekke brandstofpomp Giulia

ma nov 04, 2013 14:13

Vervangen is niet zo heel lastig. In de Haynes manual staat dat goed beschreven. Even opletten op de aanvoer- en afvoerkant van de benzine.
Tussen pomp en blok zit een kunststof plaatje dat als warmte-isolator fungeert. Samen met twee pakkingen. Waarschijnlijk zul je die moeten vervangen.

Pomp zit met twee boutjes vast.

Succes,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Tsjoechov
Member
Member

RE: Lekke brandstofpomp Giulia

za nov 09, 2013 17:33