Italman
Member
Member

Rem-servo 75 turbo

ma okt 21, 2013 11:59

Bij mijn 75 turbo zit ik met hetvolgend probleem:

als ik de rem op stationair toerental hard intrap hoor ik een zuigend geluid van achter het dashboard en gaat de motor minder mooi draaien. De slang tssn collector en boorster is nog goed.
Ik moet het stuur in een acht trekken en mijn rechter been een breuk trappen om de voorwielen geblokkeerd te krijgen.
Ook het normaal remmen bij normaal vlot verkeer verloopt met de nodige spierkracht en de nodige zweetmomentjes maar stoppen doet ze nog steeds.

De turbo gaat hard vooruit dus frisse remmetjes zijn best handig :wink:

Heb al veel alfa's gehad en het remmen loopt nooit echt over, maar nu was het een eind geleden en is het mijn eerste 75. De tussenpauze met een moderne auto geeft natuurlijk ook een subjectief gevoel.

Dus mijn 2 vragen:

Hoort een 75 makkelijker tot op de blokkeergrens geremd te worden.
En kan de brakbooster uit mekaar gehaald worden voor een nieuw membraam, of moet ik naar de sloop op zoek naar een goeie?

Groeten!

Paul

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Rem-servo 75 turbo

ma okt 21, 2013 23:09

75 remmen vind ik eigenlijk nooit top. Op een of andere manier blijft t een zompig spulletje met wat lauwe vertraging. Had bv een alfetta 2.0 sedan die met ongeventileerde schijven en standaard blokken knoeperhard remde, velen malen fijner en harder dan eender welke 75 die ik had/heb... :roll:

Denk inderdaad dat je rembekrachtiger lek is, revisie wordt wel gedaan voor oldtimers waar geen vervangingsdeel voor te vinden is maar mi moet dat voor een 75 turbo geen probleem zijn.

Grtz,fRank

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Rem-servo 75 turbo

di okt 22, 2013 09:49

Om te zien of het de rembekrachtiger is, kun je voor het starten de rem intrappen. Zakt het pedaal weg na het starten dan is deze nog goed. Zo niet, dan waarschijnlijk bekrachtiger. Controleer voor de zekerheid de vaccuumslang heel goed.

Succes,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Terug naar “Algemene Technische vragen”