Pagina 1 van 1
Dimlicht Mito
Geplaatst: zo okt 20, 2013 21:50
door juulke
Gemiddeld vervang ik iedere 4 maanden wel een H7 lamp in de Mito. Of ze nou van Phillips of van de Action zijn, maakt allemaal niet uit.
Daarnaast vind ik de lichtopbrengst echt beneden alle pijl.
Heeft iemand al eens geprobeerd om een goede Xenonset in te bouwen?
Omdat de Mito standaard beschikt over een lampunit met lenzen zou dit tot goede resultaten moeten leiden.
Maar ik wil dit graag bevestigd krijgen door ervaringsdeskundige en niet door verkooppraatjes.
Graag jullie reactie.
RE: Dimlicht Mito
Geplaatst: zo okt 20, 2013 22:29
door Matteomeubel
Van Mito's geen verstand, maar onze ex. 146 vrat ook H7 luggies. Per paar vervangen gaf een veel langere levensduur. Bleek later aan een weerstandsprobleem oid te liggen.
Ik heb eens begrepen dat Xenon nog gevoeliger is op dat gebied.
Trouwens, xenonlicht vind ik puur a-sociaal spul.
Dat dát ooit is goedgekeurd is me een volstrekt raadsel. De tegenliggers zien volstrekt niets meer en fietsers verdwijnen zelfs overdag in de vloeibare lucht damp.
In de pakezel gaat het nog want dan zit ik hoog, maar nu ik de Duif regelmatig uitlaat valt het me echt op.
RE: Dimlicht Mito
Geplaatst: ma okt 21, 2013 12:51
door ebbr
Nu 2 jaar mijn MiTo, nog nooit 1 lampje hoeven vervangen? Tenzij je mss iedere 4mnd dus net zo veel als ik 30K maak in 2 jaar
Geen bekend euvel volgens mij dus...
RE: Dimlicht Mito
Geplaatst: ma okt 21, 2013 20:09
door juulke
Euh , inderdaad. 60.000 per jaar. Waarvan 90% onverlichte autoweg.
Als dan een moderne Volvo of zo langs komt rijden, moet ik af en toe even controleren of ik mijn dimlicht wel aan heb staan.
Overigens ben ik ook helemaal geen fan van goedkope xenon setjes in lampunits die daarvoor niet geschikt zijn.
Juist vanwege de kleine Mito dimlicht met ingebouwd lenzensysteem zou dit in combinatie met Xenon wel een verantwoord lichtbeeld moeten geven.
Daarover zoek ik dus mensen met gebruikerservaring.
Re: RE: Dimlicht Mito
Geplaatst: di okt 22, 2013 09:23
door hoornstra
Van Mito's geen verstand, maar onze ex. 146 vrat ook H7 luggies. Per paar vervangen gaf een veel langere levensduur. Bleek later aan een weerstandsprobleem oid te liggen.
Ik heb eens begrepen dat Xenon nog gevoeliger is op dat gebied.
Trouwens, xenonlicht vind ik puur a-sociaal spul.
Dat dát ooit is goedgekeurd is me een volstrekt raadsel. De tegenliggers zien volstrekt niets meer en fietsers verdwijnen zelfs overdag in de vloeibare lucht damp.
In de pakezel gaat het nog want dan zit ik hoog, maar nu ik de Duif regelmatig uitlaat valt het me echt op.
Al hoewel ik het meestal eens met je ben moet ik toch even reageren. Xenon, mits goed afgesteld, hoeft geen probleem te zijn.
Is vaak duurzamer dat halogeen en is tegenwoordig ook een minder aso kleuren te krijgen bv. 4300 k.
Verkoop zelf veel Xenon en dat is wat ik in de praktijk mee maak.
Gr, Jan