Mijn Lieverd kan geen luchtstromen meer mikken op voorruit/voeten enz. Regelknop is lam. Nogal lullig als de voorruit beslaat..
Heb al ff gezocht op het forum/dit onderwerp en wat wijzer geworden. De boel losgehaald (radio/asbak eruit & paneel verwijderd) en het binnenkabeltje is net onder de aansluiting van de draaiknop afgebroken. Heb de binnenkabel in de buitenkabel terug kunnen duwen en nu staat de luchtstroom in ieder geval op de voorruit gericht, kan m'n Schatje in ieder geval door de voorruit kijken.
Vraag: aan de bedieningsknop zat die binnenkabel met een soort van knullige koninklijke krul om een asje van die knop gekruld, (daar ook afgebroken) buitenkabel lijkt er vast aan/ingeklemd te zitten (maar ik kom er niet goed bij), ik hoop dat de andere kant van de kabel (luchtbox/kleppenbox of hoe noem je dat) op een wat fatsoenlijker manier is bevestigd, hopelijk demontabel ?
Ik heb nog een complete slopert staan waar ik de unit met de drie draaiknoppen uit kan halen. Ik vraag me dus af of de kabeltjes vervangbaar/uitwisselbaar zijn, of ben ik veroordeeld tot het transplanteren van complete unit draaiknoppen/kabels/luchtverdeelbox ? En hoe kom je daar dan (in vredesnaam) bij ? Moet het hele dashboard er (dan) uit ?
Voor de volledigheid: mijn Lieverd rijdt in een 1.6 van 1999, de donor is m'n onlangs overleden Selespeed (ook 1999).
Cordiali Saluti, Emile