GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Ventilatie 156 kabel aan draaiknop/luchtkleppenkast

vr okt 18, 2013 20:37

Mijn Lieverd kan geen luchtstromen meer mikken op voorruit/voeten enz. Regelknop is lam. Nogal lullig als de voorruit beslaat..

Heb al ff gezocht op het forum/dit onderwerp en wat wijzer geworden. De boel losgehaald (radio/asbak eruit & paneel verwijderd) en het binnenkabeltje is net onder de aansluiting van de draaiknop afgebroken. Heb de binnenkabel in de buitenkabel terug kunnen duwen en nu staat de luchtstroom in ieder geval op de voorruit gericht, kan m'n Schatje in ieder geval door de voorruit kijken.

Vraag: aan de bedieningsknop zat die binnenkabel met een soort van knullige koninklijke krul om een asje van die knop gekruld, (daar ook afgebroken) buitenkabel lijkt er vast aan/ingeklemd te zitten (maar ik kom er niet goed bij), ik hoop dat de andere kant van de kabel (luchtbox/kleppenbox of hoe noem je dat) op een wat fatsoenlijker manier is bevestigd, hopelijk demontabel ?

Ik heb nog een complete slopert staan waar ik de unit met de drie draaiknoppen uit kan halen. Ik vraag me dus af of de kabeltjes vervangbaar/uitwisselbaar zijn, of ben ik veroordeeld tot het transplanteren van complete unit draaiknoppen/kabels/luchtverdeelbox ? En hoe kom je daar dan (in vredesnaam) bij ? Moet het hele dashboard er (dan) uit ?

Voor de volledigheid: mijn Lieverd rijdt in een 1.6 van 1999, de donor is m'n onlangs overleden Selespeed (ook 1999).

Cordiali Saluti, Emile
Laatst gewijzigd door GTA287PK op zo nov 03, 2013 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Ventilatie 156 kabel aan draaiknop/luchtkleppenkast

zo nov 03, 2013 14:48

ff up, niemand ruzie/problemen gehad met dit vernuftige stukje engineering ??

Rob75
Guru
Guru

zo nov 03, 2013 19:12

Nee, had er een met een climate control.

Maar ik weet wel dat het 156 forum er vol mee staat en dat ook op dit forum wel e.e.a. te vinden is.

Heeft volgens mij te maken met het feit dat uiteindelijk de kunststof houder kapot gaat (waar de kabel is zit) en die moet je dan vervangen. Ik weet alleen niet of er losse delen van bestaan of dat je een nieuwe knop nodig hebt.

Succes,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Rcc
Full Member
Full Member

zo nov 03, 2013 20:15

Die kabel kan je los vervangen en heel toevallig heb ik vorige week een gloednieuwe weg gegooid omdat hij er al 2 jaar lag. Was er destijds ook mee bezig maar wanwege verkoop auto nooit meer vervangen. Wat ik me kan herrineren is dat er aan de andere kant ook een krul zit in het ijzerdraad zeg maar.
AlfaRomeo 147 1.9 Jtd
Honda civic racer

Rob75
Guru
Guru

ma nov 04, 2013 09:44

De kabel is inderdaad los te vervangen. Het is wel een aardige klus, aangezien de kabel aan de zijkant van het verwarmingshuis zit, moet je het dashboardkasten demonteren. Ook het paneel waar de verwarming inzit moet eruit. De kabel zit aan het verwarmingshuis vast met een boutje.

Succes,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 04, 2013 10:04

Iedereen bedankt !! Lijkt me typisch zo'n klusje wat óf belachelijk soepel gaat of juist totaal helemaal niét.

Heb het 156 forum ff geprobeerd maar deze digibeet krijgt bij (de poging tot) registreren op zijn scherm iets van

Fatal error: Cannot redeclare SpammerCheck() (previously declared in /home/alfarome/public_html/forum/Sources/Register.php:603) in /home/alfarome/public_html/forum/Sources/Register.php on line 681

dus dat schiet ff niet op...

Terug naar “Algemene Technische vragen”