Pagina 1 van 1

Draadboom Motronic 75 of 164 (QV) en informatie

Geplaatst: ma jun 10, 2013 17:01
door Alfa-Corazon
Het bi-turbo project is al een tijdje te koop en de onderdelen vinden hun weg.
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=65104

Nu blijft de koets en de nieuw opgebouwde motor over.

De motor is een 164 3.0 V12 motor met een een dikkere 24V pakking zodat de compressie wat is verlaagd.
Met een dunnere pakking kan ik die weer wat verhogen.
Er zit ook een starterkrans op met een BDP en de motor heeft een BDP sensor.
Daarom denk ik dat een Motronic (QV?) ECU met draadboom er op gemonteerd kan worden.

Ik graag mij voorzichtig af wie er nog een 164 Motronic draadboom heeft liggen en of het mogelijk is om op deze wijze de motor draaiende te krijgen.
Thuis ligt er nog een Motronic ECU van een 164 12V 04 S11 motronic control unit 60543462 BOSCH 0261200117

Het oude project gebruikte daarentegen nog de L-Jetronic.
Maar let op opmerkin 3) The modification described is for Bosch L-jetronic systems only. Aftermarket ignition systems in combination with Bosch Motronic systems should work fine.
Info Jim Kartalamakis

RE: Draadboom Motronic 75 of 164 (QV) en informatie

Geplaatst: ma jun 10, 2013 18:41
door giuliettaevo
Je hebt een getande ring achterop de krukaspoelie zitten en een BDP sensor?

Dan zou je in feite ook een 164 3.0 12v kabelboom kunnen pasmaken. Met de 164 LMM en computer erbij heb je hem dan zo aan het lopen.

Wel wat meer werk als met een 75 kabelboom maar waarschijnlijk wel makkelijker te vinden.

Voor hulp met de kabelboom kun je deze kant op roepen. :wink:

RE: Draadboom Motronic 75 of 164 (QV) en informatie

Geplaatst: ma jun 10, 2013 19:58
door yuri 75 V6
Klopt, 164-spul zou 1 op 1 moeten werken. Je hebt dan wel een iets andere set-up dan op een normale 75 QV (stationairregeling wijkt bijvoorbeeld af), maar dat mag de pret niet drukken. Met een 164 12v-kabelboom, ECU en luchthoeveelheidsmeter ben je in principe het mannetje. Dat de kabelboom misschien niet helemaal lekker naar de voetenruimte van de 75 kan komen, is ook wel overkomelijk. Overigens weet ik niet zeker of de luchthoeveelheidsmeter van een 164 12v dezelfde aansluitdiameter heeft als een 75QV. Indien niet, heb je een verloopstukje nodig naar de inlaatslang. Had ik nog maar motivatie...

RE: Draadboom Motronic 75 of 164 (QV) en informatie

Geplaatst: di jun 11, 2013 09:26
door Alfa-Corazon
Mannen, dank voor de info.
Ik ga eens informeren of ik low budget aan deze zaken kan komen.
Het is momenteel mijn enige Alfa (op de GTV 916 van mijn vrouw na)Eerst maar even een lijst maken van onderdelen welke ontbreken.

RE: Draadboom Motronic 75 of 164 (QV) en informatie

Geplaatst: di jun 11, 2013 12:59
door DJ
Een nette 164V6 kabelboom moet wel te vinden zijn voor redelijk geld
Een 75QV kabelboom word een speld zoeken in een hooiberg. En dan waarschijnlijk ook een gouden speld.
Alle spullen om de 164 kabelboom geschikt te maken voor de 75 kan je heel goed hier kopen:

www.rdae.nl

Ook originele bosch stekkers met alle toebehoren!

Gr
DJ