Pagina 1 van 1

Olielekkage Alfa 33

Geplaatst: za mei 25, 2013 14:53
door Maxtor
Beste allemaal,

Een keer zou het toch wel weer mooi weer moeten worden, tijd om weer wat met de Alfa's te gaan doen. De SW is weer toe aan distributieriemen en waterpomp, niet zo moeilijk, maar het viel mij vorig jaar op dat links voor een oliespoor was ter hoogte van de distributieriem (en onderzijde linker kop) Niet veel, maar wel wat, dus ik verdenk eventueel de nokkenaskering. Heeft iemand een dergelijke lekkage eerder ervaren? Zijn de nokkenaskeringen gemakkelijk te vervangen, alles moet toch los voor de distributie dus ben er vlak bij.

Het gaat dus om een 1300S, zonder hydrolische stoters.

RE: Olielekkage Alfa 33

Geplaatst: za mei 25, 2013 14:58
door alfaqv75
Zal idd nokkenaskering zijn, is goed zelf te vervangen en bij een 8v kan het zelfs met ingebouwde motor de kop eraf gehaald worden...

RE: Olielekkage Alfa 33

Geplaatst: za mei 25, 2013 17:48
door sprint88
Als je een beetje handig bent doe je het met de kop gewoon gemonteerd.
Nokkenas wiel eraf en dan de keerring eruit peuteren en nieuwe erin.

Grt rogeralfa :drivng:

RE: Olielekkage Alfa 33

Geplaatst: do jun 06, 2013 20:14
door Maxtor
Late reactie, sorry. Goed om te horen, ga dit weekend aan de slag. Nog tips om de nokkenassen te blokkeren voor het lossen van het nokkenas wiel?

RE: Olielekkage Alfa 33

Geplaatst: do jun 06, 2013 21:02
door sprint88
Blokkeren is niet zo'n probleem toch volgens mij zitten ze er met een spiebaan op dus ze komen altijd op dezelfde plek weer terug.
Wel goed aftekenen van te voren.

Grt rogeralfa :driving:

RE: Olielekkage Alfa 33

Geplaatst: do jun 06, 2013 22:35
door Alessandro
Klopt Rogier, maar je wilt natuurlijk ook niet, dat met losdraaien er kleppen tegen zuigers komen.... dat kan je ook voorkomen, door de krukas een stukje te verdraaien, zodat er geen enkele zuiger bovenin zit.

Ik gebruik altijd een grote pen-gat sleutel. (zelfbouw van grote deur gehengen met verschillende opzet pennen/ buten)

RE: Olielekkage Alfa 33

Geplaatst: za jun 08, 2013 06:36
door Maxtor
Ik begrijp het denk ik niet helemaal. Hoezo is het blokkeren geen probleem? Ik weet wel een manier, maar dat is niet de meest mooie maar dan 'blokkeer' je hem gewoon via de distributieriem en dus eigenlijk de compressie van de motor...