De bedoeling is dat ook alles blijft werkennatuurlijk veiligheid voor alles.
De setje had in nog liggen van mijn vorige 156 en vind zonder om weg te doen. Dus had gehoopt dat er misschien een oplossing is.
Anders helaas andere setje regelen nadeel is alleen dat er te veel van die engelse setjes worden aangeboden.
Daar zit ik toch zeker niet op te wachte.
Je verwijderd twee airbags, dus die verlies je.
Ik advieseer dringend om op zoek te gaan naar leer MET airbag als je perse leder in je 156 wilt.
Het is op z'n minst onverantwoord naar je passagiers.
Kun je niet de airbagklepjes die in je huidige interieur zitten, verwerken in het leer?
Anders op zoek naar een setje rugleuningen uit een exemplaar mét zijairbags?
Daarnaast weet je pas of het hele systeem nog werkt, zodra je ze daadwerkelijk nodig hebt.
De airbag heeft veel kracht te verduren, dus die kan je niet zomaar ff overzetten naar een stoel welke daar niet op voorbereid is.
De bedoeling is dat ook alles blijft werkennatuurlijk veiligheid voor alles.
Nou blijkbaar niet, want als je je leren setje erin zet heb je geen zijairbags meer.
Het facelift-model heeft wel standaard gordijnairbags, dat scheelt dan weer. Die blijven het gewoon doen.
Een gordijn airbag beschermt alleen je hoofd en functioneert alleen goed in combinatie met de zij airbag, de zij airbag zelf is om schade aan je romp te voorkomen.
In een auto is er eigenlijk maar 1 airbag welke je kan verwijderen zonder consequenties, en dat is op de voorwaarde dat je stoel goed ingesteld staat, je goed in de stoel zit en de gordel goed draagt. Onder die voorwaarden, is de stuurairbag eigenlijk overbodig. Volvo heeft zelfs overwogen om deze niet meer te leveren, maar heeft hiertoe toch niet besloten omdat teveel mensen niet aan die voorwaarden voldoen.