Pagina 1 van 1
stuurbekrachtiging wordt te heet
Geplaatst: do mei 16, 2013 13:13
door kareltjeknetter
op mijn auto gebruik ik een stuurpomp van een 164 en een stuurhuis van een 75. na ca 15min wordt de olie zo heet dat die begint te schuimen en niet veel later zijn de seals van de pomp overleden. dit ondanks dat ik gebruik maak van twee koelers
heeft iemand ervaring met de combo 164pomp met 75huis of een idee wat de reden kan zijn? (btw de pomp is goed aangesloten en werkt prima zolang niet te heet)
RE: stuurbekrachtiging wordt te heet
Geplaatst: do mei 16, 2013 16:06
door Rainier155
Wat voor stuurbekrachtigingsvloeistof gebruik je? Wellicht moet er een andere in die beter hittebestendig is?
En je weet je ook zeker dat alle leidingen van het systeem correct aangesloten zitten? Dus Vloeistofreservoir -> pomp -> stuurhuis -> koelers -> vloeistofreservoir?
RE: stuurbekrachtiging wordt te heet
Geplaatst: do mei 16, 2013 16:40
door Engine
Zijn de pomp en stuurhuis wel samen te voegen? Als de flowrate of juist de druk van de 75 pomp erg veel anders is dan de 164 pomp kan dat dit soort problemen geven.
RE: stuurbekrachtiging wordt te heet
Geplaatst: do mei 16, 2013 18:32
door kareltjeknetter
de boel is correct aangesloten, en ik gebruik atf dexron II
dat met die flowrate dat bedoel ik dus , is er iemand die daar gegevens van heeft of uit praktijk daar wat zinnigs over kan zeggen, ik ben idd bang dat de zaak niet compatibel is