midi
Member
Member

verschil in lengte montagevoet tussenlagersteun cardana gtv6

za jan 19, 2013 03:40

Heren wat mij nu op valt nu ik overweeg om een nieuwe tussenlager steun voor mijn gtv6 aan te schaffen is dat de eene kant wat langer lijkt dan de andere? is me de vorige keer eigelijk nooit op gevallen..zie foto.
Duidelijk is een kant langer dan de ander....nu is mijn volgende vraag welke kant moet waar? of is het maar gezichts bedrog?

Zo is ook de motorsteun van het staartstuk aan een kant langer...dat wist ik :D

Het hanglager van een gtv6 en een 75v6 zijn toch hetzelfde?

Mij aandrijf as loopt duidelijk aan!! hij maakt een metaal achtige ratel...Ik begin gewoon te twijfelen of ik het hanglager misschien verkeerd om gemonteerd heb???

gr martijn

Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: verschil in lengte montagevoet tussenlagersteun cardana

za jan 19, 2013 10:42

Zonder het na gekeken te hebben.... aan de kant van de versnellingspook heb je meer ruimte nodig, dan aan de andere kant...... lijkt mij, dat het staartstuk en het lager rechts de kortste kant hebben. (en de foto hierboven is dus eigenlijk op z'n kop) Toch? ;)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

za jan 19, 2013 10:54

Dan heb je inderdaad het ding verkeerd gemonteerd, nu loopt je cardanas tegen het schakelpookhuis aan en staat dus ook uit het lood nu, Snel omdraaien voordat je meer stuk maakt! De ene kant is dus inderdaad langer gemaakt zodat er meer ruimte bij het schakelpookhuis is.

midi
Member
Member

za jan 19, 2013 16:39

Jaaa...wat een domme fout zeg!! :oops: Ik dank jullie voor jullie reactie!!! gr martijn

Terug naar “Algemene Technische vragen”