Brandstofpomp? (Alfa 75TS)
Geplaatst: wo sep 28, 2005 11:26
Ik ging net ff kaartje halen voor een Rowwen Hèze-concert bij een tankstation hier in de buurt, met de Alfa... toen ik weer weer weg wou en de auto startte gebeurde er niets
Startmotor ging wel rond, maar de motor sloeg niet aan... Ik had al eerder gezeik met een stekkertje waar ook dat roze kabeltje voor de brandstofpomp doorheen loopt, dus ik die weer eens ingespoten met contactspray die ik toevallig bij me had, maar geen resultaat. Ook de andere stekkertjes waren het niet.... Gelukkig zat er bij dat tankstation ook een garage, dus daar ff een monteur gevraagd of die me kwam helpen. Na de stekkers en de zekeringen doorgelopen te hebben (kregen allemaal geen spanning), hadden we een spanning rechtstreeks op de brandstofpomp gezet vanuit de accu en toen startte hij weer direct. Toen ik weer thuiskwam en de motor afzette, startte hij daarna ook weer normaal.
De monteur zei dat de brandstofpomp waarschijnlijk even "vastzat", en misschien ook op het einde van zijn leven zit. Daarnaast gaf hij als advies om vanuit het contact een kabeltje rechtstreeks naar de brandstofpomp te trekken met een zekering ertussen om verdere problemen met stekkertjes e.d. te voorkomen.
Nu is mijn vraag: kan het zijn dat de brandstofpomp "vastzat" puur omdat de bekabeling niet meer helemaal te gek is, of is het veilig om aan te nemen dat de brandstofpomp ook aan het verslijten is? En valt dat misschien te testen? Mocht de pomp versleten zijn dan houd ik me aanbevolen voor een goede, gebruikte pomp
Ik zag op de site van Heuts dat een nieuwe rond de 240 euro kost en dat is me wat te gortig eerlijk gezegd, bij de dealer zal het nog wel duurder zijn. Maar goed, eerst eens kijken of er niks met de bekabeling te doen is voordat er met onderdelen rondgesmeten wordt 
Alvast bedankt voor de hulp

De monteur zei dat de brandstofpomp waarschijnlijk even "vastzat", en misschien ook op het einde van zijn leven zit. Daarnaast gaf hij als advies om vanuit het contact een kabeltje rechtstreeks naar de brandstofpomp te trekken met een zekering ertussen om verdere problemen met stekkertjes e.d. te voorkomen.
Nu is mijn vraag: kan het zijn dat de brandstofpomp "vastzat" puur omdat de bekabeling niet meer helemaal te gek is, of is het veilig om aan te nemen dat de brandstofpomp ook aan het verslijten is? En valt dat misschien te testen? Mocht de pomp versleten zijn dan houd ik me aanbevolen voor een goede, gebruikte pomp


Alvast bedankt voor de hulp
