Pagina 1 van 2
					
				Hulp nodig met 105 2 ltr
				Geplaatst: za okt 13, 2012 18:40
				door 164 Shark
				De spider 4 jaar geleden uit elkaar geschroefd, nu weer in elkaar gezet  echter...
wel starten , maar NIET  aanslaan...
Nokkenassen op merk volgens boekje  P merk  op pullie, merktekens op de nokstokken  okay, beide naar elkaar afgedraaid.
Voorsontsteking  gecheckt met lampje , op F merk gaat lampje branden , dus prima volgens boekje...
Heb een vonk op de bougies , heb benzine in de carbs, ploft wel af en toe tijdens starten....... aanslaan  . NO WAY
Iemand een idee  
Kan de accu leegstarten zonder dat  het blokje aanslaat.........
Ik sta open voor alle suggesties........
 
			 
			
					
				RE: Hulp nodig met 105 2 ltr ...
				Geplaatst: za okt 13, 2012 18:46
				door brolli21
				Beetje startpiloot in het luchtfilter spuiten,en nog eens proberen te starten.
Slaat ie aan,dan heb je een brandstofprobleem,gebeurd er niets,dan heb je een ontstekingsprobleem.
			 
			
					
				RE: Hulp nodig met 105 2 ltr ...
				Geplaatst: za okt 13, 2012 18:51
				door 164 Shark
				Startpilot helpt ook niet ............. al geprobeerd.......... 

 
			 
			
					
				RE: Hulp nodig met 105 2 ltr ...
				Geplaatst: za okt 13, 2012 20:20
				door HAAK28
				Nokken moeten naar buiten wijzen he.
Krijgt ie wel benzine?
Staat de ontsteking wel op cilinder 1 bij F? Als tie verkeerd staat krijg je wel een vonk, maar op de foute cilinder, dan gaat hij niet lopen.
			 
			
					
				RE: Hulp nodig met 105 2 ltr ...
				Geplaatst: zo okt 14, 2012 09:57
				door Zaagauto
				10 tegen 1 dat de ontstekingsvolgorde verkeerd is.
1-3-4-2, als dat klopt, de kabels alle 4 twee plaatsen doorschuiven op de verdelerkap.
			 
			
					
				RE: Hulp nodig met 105 2 ltr
				Geplaatst: zo okt 14, 2012 12:24
				door de alfist
				zo als hier boven ontstekings volgorde
			 
			
					
				RE: Hulp nodig met 105 2 ltr
				Geplaatst: zo okt 14, 2012 14:27
				door Jan M
				Moet het lampje niet "uitgaan" op het merkteken? Dan onderbreekt hij en krijg je een vonk. Toch?
			 
			
					
				RE: Hulp nodig met 105 2 ltr
				Geplaatst: zo okt 14, 2012 16:24
				door 164 Shark
				Volgens boekje moet lampje aangaan op het F merkteken,  ontstekingsvolgorde  klopt 1 - 3 - 4 - 2, en kabels zitten goed op de verdeler
			 
			
					
				RE: Hulp nodig met 105 2 ltr
				Geplaatst: zo okt 14, 2012 18:10
				door ravado
				en op bdp wijst de rotor naar cilinder 1 (op de verdelerkap) ?
			 
			
					
				RE: Hulp nodig met 105 2 ltr
				Geplaatst: zo okt 14, 2012 19:37
				door 164 Shark
				Cilinder 1 staat in BDP op het P- merk , rotor wijst naar cilinder 1 op F- merk , ook de bougiekabel gaat naar cilinder 1.
Verder als af en toe een plof in de uitlaat, tijdens het starten , komt het helaas nog niet.....
Kan misschien ook met accu te maken hebben? Na 4 a 5 keer starten ( zeg 10 sec. per keer) is die na opladen weer bijna *dood*
			 
			
					
				RE: Hulp nodig met 105 2 ltr
				Geplaatst: zo okt 14, 2012 20:01
				door ravado
				even een goede accu er aan hangen maar ik vermoed dat het probleem daar niet in it.
Ik zou, zoals door Zaagauto ook al voorgesteld, de bougiekabel allemaal 2 posities doorschuiven.
			 
			
					
				Re: RE: Hulp nodig met 105 2 ltr
				Geplaatst: zo okt 14, 2012 20:32
				door Zaagauto
				even een goede accu er aan hangen maar ik vermoed dat het probleem daar niet in it.
Ik zou, zoals door Zaagauto ook al voorgesteld, de bougiekabel allemaal 2 posities doorschuiven.
Om enigszins de logica daar achter bloot te geven... cilinder 1 staat 2 x per cyclus op BDP... (compressieslag en uitlaatslag).
Als je hem dan net op de uitlaatslag op het merkteken hebt staan, krijgt ie 1 krukasomwenteling te vroeg z'n vonk.
Aangezien de verdeler met halve snelheid van de krukas draait, dien je de kabels dus 180 graden door te schuiven op de verdelerkap om dit te corrigeren.
Dus: je zoekt 1-3-4-2 maar hebt nu 4-2-1-3... allemaal 2 plaatsen opschuiven en je hebt weer 1-3-4-2.
 
			 
			
					
				RE: Hulp nodig met 105 2 ltr
				Geplaatst: zo okt 14, 2012 20:36
				door Michel75
				Verdelerkap omdraaien is minder werk?
			 
			
					
				RE: Hulp nodig met 105 2 ltr
				Geplaatst: zo okt 14, 2012 20:37
				door Zaagauto
				Nee joh... moet je weer gleufjes gaan vreesen en zo... of nokjes van de verdelerrand afslijpen...
Die dingen zijn redelijk foolproof... passen er (zonder geweld) maar op 1 manier op  
Bovendien is kabels omsteken hooguit 30 seconden werk.
 
			 
			
					
				RE: Hulp nodig met 105 2 ltr
				Geplaatst: zo okt 14, 2012 20:43
				door Michel75
				O, ik dacht dat dat bij een 75 bijv. kon...