Brandstofsysteem Sprint (en 33) 1.7QV 8V carb.
Geplaatst: ma aug 27, 2012 14:05
Hallo,
Mijn 88er sprint heeft sinds gisteren een probleem met het brandstofsysteem.
Hij krijgt te weinig Benzine!
Hij rijdt als ik start even helemaal goed (tot de vlotterkamers waarschijnlijk zowat leeg zijn) en daarna is het stotteren en slecht gas aannemen. Raar genoeg kon ik er wel in de 4e versnelling met ongeveer 4000rpm. mee naar huis rijden (stoplichten etc. waren een grotere uitdaging).
- Alle vier de bougies geven hetzelfde beeld (lichtbruin, dus iets te mager) dus het is geen verstopte sproeier ofzo in een van de carburateurs.
- De benzinepomp hebben we gisteren (om thuis te komen en ook om te proberen) ge bypassed met een electrisch exemplaar maar dit geeft een beetje verbetering maar niet echt.
- Slangen onder de motorkap zijn allemaal recent (tot aan de pijp die van achter komt en de retourpijp).
-Achter zie ik een slang (de retourslang) naar de vulhals van de tank gaan en de andere slang loopt over de rand van de tank naar boven.(gaat over naar een ijzeren pijpje).
Ik vermoed dat het filter dicht zit, maar ik kan geen filter vinden! (het regende gisteren ook wel erg hard).
Vraagjes:
Heeft er iemand een schema of tekening van het brandstofsysteem van een Sprint of 33 1.7QV 8v carburateurs 118pk (GEEN IE!) waar al de carburateurs met retourleidingen etc. op zitten?
Waar zit bij dit type het Brandstoffilter?
Hoe kan ik de tank laten zakken (aanzuiging zit volgens mij bovenop en er zit geen luikje onder de achterbank).
Alvast bedankt,
Thom
Mijn 88er sprint heeft sinds gisteren een probleem met het brandstofsysteem.
Hij krijgt te weinig Benzine!

Hij rijdt als ik start even helemaal goed (tot de vlotterkamers waarschijnlijk zowat leeg zijn) en daarna is het stotteren en slecht gas aannemen. Raar genoeg kon ik er wel in de 4e versnelling met ongeveer 4000rpm. mee naar huis rijden (stoplichten etc. waren een grotere uitdaging).
- Alle vier de bougies geven hetzelfde beeld (lichtbruin, dus iets te mager) dus het is geen verstopte sproeier ofzo in een van de carburateurs.
- De benzinepomp hebben we gisteren (om thuis te komen en ook om te proberen) ge bypassed met een electrisch exemplaar maar dit geeft een beetje verbetering maar niet echt.
- Slangen onder de motorkap zijn allemaal recent (tot aan de pijp die van achter komt en de retourpijp).
-Achter zie ik een slang (de retourslang) naar de vulhals van de tank gaan en de andere slang loopt over de rand van de tank naar boven.(gaat over naar een ijzeren pijpje).
Ik vermoed dat het filter dicht zit, maar ik kan geen filter vinden! (het regende gisteren ook wel erg hard).
Vraagjes:
Heeft er iemand een schema of tekening van het brandstofsysteem van een Sprint of 33 1.7QV 8v carburateurs 118pk (GEEN IE!) waar al de carburateurs met retourleidingen etc. op zitten?
Waar zit bij dit type het Brandstoffilter?
Hoe kan ik de tank laten zakken (aanzuiging zit volgens mij bovenop en er zit geen luikje onder de achterbank).
Alvast bedankt,
Thom