za aug 18, 2012 09:12
En daarbij niet alleen.... Ook de daaropvolgende Spider had er last van. Bieden zijn gemodificeerd. 156 was het 100% resultaat. Bij de Spider was het effect beduidend minder. Stap iig over op 10w60 Van Castrol of Agip.) Als dat nog niet het geval is zal dat een behoorlijke verbetering betekenen. Een verbruik van 1 op 3000 wordt doorgaans als normaal gezien voor een JTS. Ik vond dat niet acceptabel en uiteindelijk heeft dat geleid tot de aanschaf van de Beemer Cabrio. Een JTS met hoog olieverbruik loopt best goed, maar op langere termijn zal het blok toch los moeten ivm inwendige vervuiling. Niet verkeerd is om de, pakweg, 40 dkm het inlaattraject te (laten) reinigen met Forte.(Injecteren bij draaiende motor)
De latere Ts-en hebben dit probleem trouwens ook. (In de basis zijn de 2.0 TS en JTS 100% hetzelfde) Er zijn meerdere exemplaren die rustig elke 1000 km een litertje opdrinken. De Ts houdt alleen zijn inlaattraject bter schooon door de indirecte inspuiting. De e e n accepteert dit olieverbruik en de ander baalt hiervan. Ik behoor tot de laatste categorie omdat ik weet dat het beter kan. Onze stokoude 145 Ts bv die reed rustig naar de volgende verversing zonder dat de oliodop loshoefde. Het kan dus wel goed.
Bij 1 op 4000 zou ik persoonlijk alleen voor een andere oliesoort kiezen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014