Pagina 1 van 1

Carter beschermer

Geplaatst: wo jul 04, 2012 11:19
door Matteomeubel
Ik heb een vraagje mbt een carter beschermer.

Mijn Giulietta heeft er ooit een gehad krijg ik de indruk en ik overweeg er weer een te kopen/zelf te maken.

Mijn vraag is tweeledig:

-1) Is het überhaupt een goed/zinvol idee. (standaard wagen, standaard hoogte).
-2) Zo ja, Heeft iemand specificaties mbt de materiaal diktes.

Dank

RE: Carter beschermer

Geplaatst: wo jul 04, 2012 12:10
door Alessandro
Bij een Giulietta, Alfetta, 75, 90, GTV 4 cilinder hangt het carter zeer mooi tussen de chassisbalken. Als de auto dan ook nog eens op originele hoogte staat, zou ik het vooral niet doen. Zo'n ding zit namelijk heel vaak in de weg bij het sleutelen. (ook na restauratie blijf je sleutelen hoor ;) )
Denk m.n. aan: uitlaat vastzetten aan spruitstuk en oliefilter vervangen.

Waarom weet ik dat toch? :arrow:

Afbeelding

Re: RE: Carter beschermer

Geplaatst: wo jul 04, 2012 13:11
door GiuliaCorse
Zo'n ding zit namelijk heel vaak in de weg bij het sleutelen. (ook na restauratie blijf je sleutelen hoor ;) )
Denk m.n. aan: uitlaat vastzetten aan spruitstuk en oliefilter vervangen.
Lees je eigen onderschrift eens :mrgreen:

Re: RE: Carter beschermer

Geplaatst: wo jul 04, 2012 13:21
door frankalfa
Zo'n ding zit namelijk heel vaak in de weg bij het sleutelen. (ook na restauratie blijf je sleutelen hoor ;) )
Denk m.n. aan: uitlaat vastzetten aan spruitstuk en oliefilter vervangen.
Lees je eigen onderschrift eens :mrgreen:
:lol: Touché!

Grtz,fRank

RE: Carter beschermer

Geplaatst: wo jul 04, 2012 13:47
door De Block
Ik heb al zo vaak meegemaakt dat carterbeschermers meer gedoe opleveren dan nut tijdens rallys. Een klein tikje er tegen (je "verlaagt" je auto dus dat gebeurt sneller) en ze verbuigen net zo dat het blok er tegen aan rammeld. Dat is een rot geluid en niet goed voor het geheel. Standaard hoogte: lekker laten.

Re: RE: Carter beschermer

Geplaatst: wo jul 04, 2012 13:57
door Alessandro
Zo'n ding zit namelijk heel vaak in de weg bij het sleutelen. (ook na restauratie blijf je sleutelen hoor ;) )
Denk m.n. aan: uitlaat vastzetten aan spruitstuk en oliefilter vervangen.
Lees je eigen onderschrift eens :mrgreen:
:lol: Touché!

Grtz,fRank
Daarom zit ie er bij mij(n Alfetta) wel op! 8) :lol:

Re: RE: Carter beschermer

Geplaatst: wo jul 04, 2012 14:10
door GiuliaCorse
Daarom zit ie er bij mij(n Alfetta) wel op! 8) :lol:
:biggrin:

Re: RE: Carter beschermer

Geplaatst: wo jul 04, 2012 15:11
door Bog75
Ik heb al zo vaak meegemaakt dat carterbeschermers meer gedoe opleveren dan nut tijdens rallys. Een klein tikje er tegen (je "verlaagt" je auto dus dat gebeurt sneller) en ze verbuigen net zo dat het blok er tegen aan rammeld. Dat is een rot geluid en niet goed voor het geheel. Standaard hoogte: lekker laten.
Yep, daarom dacht ik nu aan een plaat. Vraag me wel af of de koeling dan nog ok is.

RE: Carter beschermer

Geplaatst: wo jul 04, 2012 15:24
door De Block
Zie niet in waarom een plaat beter is dan een rek, qua indeuken. Koeling lijkt me idd ook een issue dan.

RE: Carter beschermer

Geplaatst: wo jul 04, 2012 16:34
door Bog75
6 mm aluminium schijnt wat beter te beschermen dan een rek. Je schuift gemakkelijker over je onderkant. Lijkt me zelf wat overdreven, wellicht wel leuk als fetish :D

Re: RE: Carter beschermer

Geplaatst: wo jul 04, 2012 23:34
door De Block
6 mm aluminium schijnt wat beter te beschermen dan een rek. Je schuift gemakkelijker over je onderkant. Lijkt me zelf wat overdreven, wellicht wel leuk als fetish :D
Jij en schuiven. Ik kop hem niet in... :oops:

RE: Carter beschermer

Geplaatst: do jul 05, 2012 08:32
door Bog75
Was meer glijden :evil: f*ck auto. Was met de Bertone niet gebeurd.

RE: Carter beschermer

Geplaatst: do jul 05, 2012 22:14
door Matteomeubel
Ok, dank voor de reacties, ik laat haar zo!!