Volgens mij horen er op een 1.7 boxer standaard 40ersEr lijkt me nog steeds iets anders aan de hand dan een verstopt sproeiertje... als je een carb-upgrade moet doen om enigszins power te krijgen uit een 1.7... ligt het probleem elders in je blok...
Ik heb hetzelfde probleem gehad, wel meerdere met mijn carbs eigenlijk.
Slecht oppakken, niet fijn een constante snelheid rijden, minder staionair lopen en schommelen van de motor.....enz.
Weliswaar dellorto's van een nord blok maar toch.....ik heb de carbs helemaal uit elkaar gehad en de hele handel ultrasoon laten reinigen.
Opgebouwd met een revisiesetje. van 1 carb de vlotters vernieuwd en beide vlotters opnieuw afgesteld.
Alles sproeiers schoongemaakt/blazen en beide acceleratiepompen opnieuw afgesteld tot ze de juiste gelijke hoeveelheid gaven uit alle 4 de sproeiers.
In de carb alle rubber ringetjes en afdichtingen gasnaald (viton) en houder vervangen evenals alle pakkingen.
In een revisiesetje zitten de meest gangbare onderdelen die je nodig hebt.
Carbs er weer opgezet en de auto liep direct super! Zelfs zonder synchroniseren wat dat moet nog.
Alle problemen zijn weg.
Ik heb me er wel eerst van overtuigd dat de onsteking goed stond en het goed deed, en er nergens valse lucht bij kwam.
Ik heb een Bosch ontsteking.Robert, wat voor ontsteking heb je eigenlijk, marelli of bosch?
Bij marelli kan het voorkomen, dat er isolatie van de draadjes van de 'pick-up' verbrokkelen, omdat die nu eenmaal 35 jaar lang hebben bewogen en hitte te voortduren hebben gehad....dan slaat de ontsteking soms over. Lijkt het daar misschien op? (iets dergelijks kan in principe bij andere ontstekingen natuurlijk ook)