Pagina 1 van 1

multi air

Geplaatst: zo jan 08, 2012 20:40
door 8cken
weet er iemand of de multi airs olie verbruiken?
want bij de Twin Spark was dit toch een teleurstelling :lol:

RE: multi air

Geplaatst: zo jan 08, 2012 21:35
door MartijnGTA
Ik zal morgen eens bij de Jet kijken. Heb 'r bijna 18.000 km op zitten en ben alleen nog voor de ruitersproeiervloeistof onder de kap geweest.

RE: multi air

Geplaatst: zo jan 08, 2012 22:05
door 8cken
Oke, dankje

RE: multi air

Geplaatst: ma jan 09, 2012 00:27
door B-lex
Ik denk dat het voor het grootste deel aan jezelf ligt..hoe jij met je auto omgaat, zeker met een nieuwe motor, afstanden die je rijd, en hoe je de motor belast.

RE: multi air

Geplaatst: ma jan 09, 2012 07:43
door 8cken
ja inderdaad

RE: multi air

Geplaatst: ma jan 09, 2012 07:51
door 8cken
maar bij de twin sparken was dit toch een klein nadeel :wink:

Re: RE: multi air

Geplaatst: ma jan 09, 2012 08:26
door alfaqv75
maar bij de twin sparken was dit toch een klein nadeel :wink:
onzin, mijn vader heeft ruim 2 ton met een 2ltr TS 155 gereden en nooit extra olie bij hoeven te dienen
en zo ken ik nog wel wat verhalen!

gaat toch echt voornamelijk hoe je met de spullen omgaat en daarnaast wel ietswat Italiaans geluk

RE: multi air

Geplaatst: ma jan 09, 2012 12:12
door Rainier155
Fase 1 en 2 16v Twinsparks gaan eigenlijk alleen olie verbruiken als er iets mis is of de boel inwendig versleten is door lomp rijden.
Fase 3 Twinsparks hebben andere "slechtere" zuigers/zuigerveren met minder olie afvoer kanaaltjes, dus als die niet gemodificeerd zijn kunnen die wel flink olie verbruiken.

RE: multi air

Geplaatst: ma jan 09, 2012 17:37
door 8cken
ik weet hoe ik ermee moet omgaan :wink:
Daarom dat ik graag zou weten hoe de multiairs zijn?

RE: multi air

Geplaatst: di jan 10, 2012 19:09
door MartijnGTA
Om 't ook in het openbaar te delen:

Mijn 170pk versie is na 18.000+ km nog niet aan een slokje olie toe. Gewoon nog tot de nok toe vol. En over mijn rij gedrag: ja, ik rij de Jet 's morgens netjes warm (van centrum Haarlem tot de A9 rustig aan), maar trap 'm daarna goed op de staart. 98% van de tijd in Dynamic stand, veel op snelheid over de linkerbaan. En dat 2 keer per dag zo'n 50 km.

Oke, het verbruik is door mijn rijstijl ongeveer 50% hoger dan de officiele opgaaf: de boom-knuffelaars-tabel geeft een A voor de 170pk versie , maar ik gok dat ik in de F categorie zit. (ja ja, ik weet het, dat zegt iets over de uitstoot, niet het verbruik)