Pagina 1 van 1

motor toert hoog stationair

Geplaatst: wo dec 28, 2011 18:52
door HAAK28
een vraag aan de heren(dames?) nord motor kenners

De 2 liter in mijn Bertone gaat zodra hij warm is rond de 2 a 3 duizend toeren staionair lopen.
Gasklep helemaal dicht draaien helpt niet.

Ik heb dit ook eens met mijn spider gehad. deze stond te arm, dus ik heb geprobeerd hem rijker te zetten, halt ook niets uit.

Koud moet ik hem starten met de choke en dan nog gaat het erg moeizaam.
Na even opwarmen loopt hij prima stationair.(800 rpm ongeveer)
Na een stukje rijden, als hij op temperatuur loopt en eigenlijk fijner gaat rijden, dan begint het gesodemieter.

Als ik hem uitzet, volgt er na een paar seconden een knal uit de uitlaat (zoals bij onslow in "schone schijn").

Ik dacht zelf dus aan te arm, oftwel valse lucht. Carnrubbers zijn het niet, slang van de rembekrachtiger ook niet, hij remt ook meer dan prima, dus interne problemen bij de bekrachtiger kunnen we denk ik ook uitsluiten(ding lijkt ook nieuw).

WIe helpt mij op weg?

RE: motor toert hoog stationair

Geplaatst: wo dec 28, 2011 23:33
door wim V8
Toch valse lucht of te arm. Rembekrachtigerslang dichtknijpen sluit dat ding zeker buiten.
Ontsteking op tijd? Vervroeging werkt normaal? Bougies vast? Armer kan ie ook komen als hij zomers met erge warme temp. al aan de krappe kant is afgesteld, als je m dan weer pakt met deze koudere temp loopt ie ook armer tov het hogere zuurstofgehalte per volume in koude lucht.
Of spuit eens wat brandbaar spul(remmenreiniger?)bij je inlaatkant, als hij dat aanzuigt door een lek veranderd de loop ook.
Slangetje vervroeging lek? schroefje uit carburateur getrilt, gasklep los, enz enz.
Veel plezier, Gr. Wim.

RE: motor toert hoog stationair

Geplaatst: wo dec 28, 2011 23:44
door wim V8
Oja, Stationairgedeelte in carburateurs vervuild?(sproeier of kanaaltjes) daarom te arm in het stationairgedeelte als hij verder normaal rijd?
Flesje carburateurreiniger toevoegen bijv. Ik vul dan de vlotterkamers geheel met reiniger en de rest van het flesje in kleine halve tank.
Als ie volgas ook niet goed rijd, inhoud moet je ook aan brandstofpomp of filters denken.

Re: RE: motor toert hoog stationair

Geplaatst: zo jan 01, 2012 11:12
door HAAK28
Toch valse lucht of te arm. Rembekrachtigerslang dichtknijpen sluit dat ding zeker buiten.
Ontsteking op tijd? Vervroeging werkt normaal? Bougies vast? Armer kan ie ook komen als hij zomers met erge warme temp. al aan de krappe kant is afgesteld, als je m dan weer pakt met deze koudere temp loopt ie ook armer tov het hogere zuurstofgehalte per volume in koude lucht.
Of spuit eens wat brandbaar spul(remmenreiniger?)bij je inlaatkant, als hij dat aanzuigt door een lek veranderd de loop ook.
Slangetje vervroeging lek? schroefje uit carburateur getrilt, gasklep los, enz enz.
Veel plezier, Gr. Wim.
Ik heb hem al flink rijker gezet. Dus afstelling zomer/winter gaat niet op.

Ontsteking moet ik checken.
Gasklep zou evt kunnen.

Rest is al gecheckt en uitgesloten.

Volgas loopt hij als een tierelier, ding loopt echt serieus snel.

Ik ga denk ik de carburateurs maar eens uit elkaar trekken.

RE: motor toert hoog stationair

Geplaatst: zo jan 01, 2012 13:50
door joy
Centrifugaalgewichten in ontsteking gangbaar? (indien aanwezig)

Re: RE: motor toert hoog stationair

Geplaatst: zo jan 01, 2012 18:42
door HAAK28
Centrifugaalgewichten in ontsteking gangbaar? (indien aanwezig)
Geen idee, eerst maar eens kijken met de lamp.

Maar ik neig zelf toch naar een te arm mengsel stationair oid.