Pagina 1 van 2
Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: vr dec 09, 2011 15:21
door Jan M
Het rubber in de voorste bevestiging van de achteras van mijn 75 is inmiddels erg soepel aan het worden.
Nu kan ik een nog een kogel van een SZ krijgen, maar dat is weer heel erg vast.
Kan van powerflex niets vinden. Wat voor oplossing is daarvoor.
RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: vr dec 09, 2011 15:40
door alfaqv75
google: SPF 1970K
RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: vr dec 09, 2011 20:03
door Jan M
Dank, heb de levertijd gevraagd.
RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: za dec 10, 2011 01:06
door siegerdehaan89
gewoon een kogel erin doen, heerlijk hoor!
RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: za dec 10, 2011 07:35
door DJ
Alleen een kogel als je ook geuniballde wattstangen hebt!
Geuniballde wattstangen met rubber voorin de as kan evt wel.
Verse originele rubbers, goed gemonteerd (wattstangen pas vast zetten op rijhoogte) doet het ook prima op straat. Kost veel minder ook.
Gr DJ
RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: za dec 10, 2011 09:14
door Performa
Een kogel op de dionas in combinatie met polyurethaan watt-stangrubbers is niet aan te raden?
Re: RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: za dec 10, 2011 13:27
door DJ
Een kogel op de dionas in combinatie met polyurethaan watt-stangrubbers is niet aan te raden?
Ik vind van niet. Kogel is spelingloos. PU niet en grootste zijdelingse belasting in een bocht komt op de wattstangen. Gevolg: achteras gaat meesturen in een bocht.
Zoiets als je ziet bij knikbesturing op bijvoorbeeld shovels om er een beeld bij te hebben. Maar dan in hele minimale vorm natuuurlijk.
Gr,
DJ
RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: zo dec 11, 2011 11:41
door AlfaTony
RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: zo dec 11, 2011 18:11
door Jan M
SPF 1970K = € 120,30. Zal vast verschil in zijn. iemand?
Re: RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: zo dec 11, 2011 18:43
door Performa
SPF 1970K = € 120,30. Zal vast verschil in zijn. iemand?
1970K is de kit voor de wattstangen(2 x aan chassis 2x het "vleugeltje" 1x in het midden van de achteras)
1830K is voor de de dion bus.
http://www.superflex.co.uk/proddetail.p ... 17-1830KSS weer iets goedkoper als het bekende powerflex. Heb trouwens goede ervaringen met rechtstreeks bestellen van superflex moest verkrijgbaarheid een probleem zijn voor jou.
Re: RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: zo dec 11, 2011 19:13
door DJ
SPF 1970K = € 120,30. Zal vast verschil in zijn. iemand?
1970K is de kit voor de wattstangen(2 x aan chassis 2x het "vleugeltje" 1x in het midden van de achteras)
1830K is voor de de dion bus.
http://www.superflex.co.uk/proddetail.p ... 17-1830KSS weer iets goedkoper als het bekende powerflex. Heb trouwens goede ervaringen met rechtstreeks bestellen van superflex moest verkrijgbaarheid een probleem zijn voor jou.
E120 voor PU in de wattstangen?? Wat een bezopen prijs. Daarvoor kan je bijna uniballs plaatsen. En dan te bedenken dat originele rubber bussen prima zijn voor straat gebruik. Setje nieuwe erin en klaar.
Gr DJ
RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: zo dec 11, 2011 19:32
door Jan M
zal dus de SPF 1830K worden. € 37,40
Rijd inmiddels 1 jaar rond met:

RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: zo dec 11, 2011 19:39
door Performa
Originele rubbers kosten ongeveer 40€
Superflex watt stang kit kost 52gbp(waar die 120€ van komt weet ik ook niet)
Uniballs zijn al snel boven de 250€ bij handelaars(rsracing, performatek) en hebben wel wat nadelen voor straatgebruik.
Re: RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: zo dec 11, 2011 19:48
door Frederico
Originele rubbers kosten ongeveer 40€
Superflex watt stang kit kost 52gbp(waar die 120€ van komt weet ik ook niet)
Uniballs zijn al snel boven de 250€ bij handelaars(rsracing, performatek) en hebben wel wat nadelen voor straatgebruik.
Wat zijn de nadelen dan? dat je bij nat weer eerder achterste voren staat?
RE: Powerflex in een achteras van een 75
Geplaatst: zo dec 11, 2011 20:01
door Jan M
Rijd inmiddels 1 jaar rond met:
Wat zijn de nadelen dan? dat je bij nat weer eerder achterste voren staat?
nog geen last van gehad.
Stuurde messcherp, waarschijnlijk met teveel uitspoor, banden slijten nogal aan de binnenzijde.
Heb hem nu op 0 en stuurt nog steeds errug goed.
