Kapotte onsteking 75 TS
Geplaatst: zo nov 27, 2011 14:25
Hallo allemaal,
Sinds kort had m'n 75 last van wat gepiep uit de buurt van de v-snaren. Omdat het telkens na ongeveer een kilometer weer overging had ik er nog niet gelijk aandacht aan besteed, maar gisteren toch maar eens gaan kijken.
Gelukkig was het goed te horen waar het vandaan kwam; de onderste verdeler. Verdelerkap er af gehaald en daar lag het rotortje los in, een beetje gesmolten, zwart en naar brand stinkend.
Nu is mijn vraag; hoe en waarmee kan ik dit het beste repareren? Is er een losse rotor met asje verkrijgbaar, of is het misschien beter om een complete verdeler op de kop te tikken? Waar verkopen ze e.e.a. nog?
Zo is wel gebleken dat TwinSpark een mooi systeem is trouwens. Waarschijnlijk is het in Duitsland kapot gegaan, hij piepte voor het eerst bij een koude start de volgende ochtend. Ben ik toch blij dat ik zonder het te merken door heb kunnen rijden, i.p.v. ergens langs de autobahn stil te staan.
Sinds kort had m'n 75 last van wat gepiep uit de buurt van de v-snaren. Omdat het telkens na ongeveer een kilometer weer overging had ik er nog niet gelijk aandacht aan besteed, maar gisteren toch maar eens gaan kijken.
Gelukkig was het goed te horen waar het vandaan kwam; de onderste verdeler. Verdelerkap er af gehaald en daar lag het rotortje los in, een beetje gesmolten, zwart en naar brand stinkend.
Nu is mijn vraag; hoe en waarmee kan ik dit het beste repareren? Is er een losse rotor met asje verkrijgbaar, of is het misschien beter om een complete verdeler op de kop te tikken? Waar verkopen ze e.e.a. nog?
Zo is wel gebleken dat TwinSpark een mooi systeem is trouwens. Waarschijnlijk is het in Duitsland kapot gegaan, hij piepte voor het eerst bij een koude start de volgende ochtend. Ben ik toch blij dat ik zonder het te merken door heb kunnen rijden, i.p.v. ergens langs de autobahn stil te staan.