Pagina 1 van 1

binnenspatbord Alfa 75 4 cil. vs. 6 cil.

Geplaatst: wo sep 21, 2011 21:51
door Arjan75qv
Hoi,

Bij mijn 75 2.5QV (1986) moet het linker binnenspatbord worden vervangen (het deel vanaf kokerprofiel waar de schokbreker in zit tot aan het front).
Ik kan aan een 4 cilinder binnenspatbord (1991) komen.
Grootste verschil is dat bij mijn QV er een accubak zit gelast, maar die is over te zetten.
Voor de rest zie ik dat er wat meer gaatjes in een binnenspatbord van de 4 cilinder zitten, maar die zijn wel dicht te lassen denk ik (ja ik ben een originaliteitsfreak... :oops: )
In de catalogus van Tuynder zie ik dat de binnenspatborden van de 4-cil. en de 6-cil. een verschillend artikelnummer hebben.

Weet iemand wat behalve wat extra gaatjes nog meer verschillen zijn?
Bijv. plaatdikte of andere details?
M.a.w. is het binnenspatbord dat ik kan krijgen bruikbaar?

RE: binnenspatbord Alfa 75 4 cil. vs. 6 cil.

Geplaatst: wo sep 21, 2011 22:04
door yuri 75 V6
Voor zo ver ik weet is er geen verschil tussen 4- en 6-cilinders, alleen het verschil tussen 'accubak links' en 'accubak rechts' (TS heeft hem ook aan de V6-kant). Ik kan me best voorstellen dat er in sommige varianten wat meer gaatjes zitten (bijvoorbeeld voor de slangetjes naar het koolstoffilter, of voor klemmetjes van optionele uitrusting), maar in essentie zal het allemaal wel gelijk zijn. Bedenk ook dat dit in de crashstructuur zit, en dat het dus vrij onwaarschijnlijk is dat hier verschillende diktes voor bestaan; het botsgedrag zou in meer of mindere mate anders zijn en de krachtinleiding naar de kooiconstructie (dus) ook. Zelfs in het pre-EuroNCAP-tijdperk niet echt wenselijk...

RE: binnenspatbord Alfa 75 4 cil. vs. 6 cil.

Geplaatst: wo sep 21, 2011 22:27
door Arjan75qv
Voor de duidelijhkheid nog even een fotocollage van beide delen met daarin aangegeven de verschillen die ik zie.
Misschien kan iemand met een 3.0V6 of TS ook even een foto plaatsen van dit deel, dan kan ik e.e.a. met elkaar vergelijken?

Afbeelding