Pagina 1 van 1

distributie probleem

Geplaatst: ma sep 19, 2011 20:08
door Stampaul
hoi alfa scheurnuzen heb heb van mijn 156 18 16 v berlina tandjes uit mijn distributieriem verloren :evil: en daar gingen al mijn uitlaat kleppen . weet iemand een goedkoop adres voor kleppen en koppaking , en natuurlijk de rest wat bij de distributie riem ook mee vervangen wordt. graag hoor ik va jullie.

Re: distributie probleem

Geplaatst: ma sep 19, 2011 20:20
door Tjerry
hoi alfa scheurnuzen heb heb van mijn 156 18 16 v berlina tandjes uit mijn distributieriem verloren :evil: en daar gingen al mijn uitlaat kleppen . weet iemand een goedkoop adres voor kleppen en koppaking , en natuurlijk de rest wat bij de distributie riem ook mee vervangen wordt. graag hoor ik va jullie.
Was de boel niet op tijd vervangen. :?: Of had je pech tussen de vervangingstermijn in. :?:

Tjerry

RE: distributie probleem

Geplaatst: ma sep 19, 2011 20:25
door jorritkooistra
ik heb al een keer vaker de distributie riem van dit soort motor gedaan.

ook heb ik al eens de kop gereviseerd.....

wat je vervangt zijn als volgt

kleppen (die krom zijn natuurlijk)

distributie riem

waterpomp (voor de zekerheid)

koppakking

kop bouten (want het zijn rekbouten)


er zit ongeveer 8 uur werk in om alles te demonteren/monteren om je kop er af te kunnen halen

en ongeveer 3/4 uur werk om de hele kop te reviseren (klepjes eruit en weer in schuren, alle 16)

kosten: 250 euro aan materiaal zonder waterpomp, doe je die wel dan komt er 60 euro bij.(ongeveer)

loonkosten, hangt er van af hoe handig je bent......

Re: distributie probleem

Geplaatst: ma sep 19, 2011 20:31
door Stampaul
hoi alfa scheurnuzen heb heb van mijn 156 18 16 v berlina tandjes uit mijn distributieriem verloren :evil: en daar gingen al mijn uitlaat kleppen . weet iemand een goedkoop adres voor kleppen en koppaking , en natuurlijk de rest wat bij de distributie riem ook mee vervangen wordt. graag hoor ik va jullie.
Was de boel niet op tijd vervangen. :?: Of had je pech tussen de vervangingstermijn in. :?:

Tjerry
door anderen kopzorgen heb ik helaas niet op tijd gedaan ja . heb hem nu helemaal gedemonteerd moet nu kleppen vervangen en de rest.het gebruikelijke distr; verhaal

Re: distributie probleem

Geplaatst: ma sep 19, 2011 20:52
door Stampaul
hoi alfa scheurnuzen heb heb van mijn 156 18 16 v berlina tandjes uit mijn distributieriem verloren :evil: en daar gingen al mijn uitlaat kleppen . weet iemand een goedkoop adres voor kleppen en koppaking , en natuurlijk de rest wat bij de distributie riem ook mee vervangen wordt. graag hoor ik va jullie.
Was de boel niet op tijd vervangen. :?: Of had je pech tussen de vervangingstermijn in. :?:

Tjerry
wel leuk te zien dat je ook een dezelfde alfa sud gereden hebt . supperautotje aleen die verdomde remklauwen voor teggen de bak aan .

RE: distributie probleem

Geplaatst: di sep 20, 2011 07:49
door WhizzMan
Als je het zo doet, loop je een vrij grote kans dat je blok binnen 20.000 km de soep in loopt.

Verder denk ik dat het erg enthousiast is als je denkt dat je voor 250 euro een distributieset, een koppakkingset, en tot wel 16 kleppen en 16 klepgeleiders kan laten zetten. Het kan heel goed zijn dat het er minder zijn, maar je moet begroten op allemaal. De praktijk is dat als je klepgeleiders beschadigd zijn, je beter een 2ehands kop kan zoeken die nog goed is, die zijn goedkoper.

Waarom loopt ie binnen 20.000 in de soep? Omdat je drijfstanglagers ook een klap hebben gehad en die moet je ook vervangen.

Niet gaan zitten prutsen, maar de kop netjes wegbrengen naar een revisiebedrijf, die kunnen meten wat er vervangen en gerepareerd moet worden. Zet er gewoon een verse nokkenasversteller op, controleer alle hydrolische klepbekers, vervang de waterpomp en ook de multiriem en spanner en zet er ook nieuwe drijfstanglagers in.

Kijk even of de auto en/of het blok het nog waard zijn. De dagwaarde van een 156 is vrij laag voor de eerste bouwjaren en er staan er genoeg te koop. Als je blok veel olie verbruikte voor deze schade, moet je je ook afvragen of je zoveel geld in een olieboot wilt stoppen. Je kan de zuigers/zuigerveren ook nog wel aan gaan pakken, maar dat gaat allemaal wel hard in de papieren lopen.