Even ter verduidelijking een paar foto's van stuurhuizen.
Bekrachtigd boven, onbekrachtigd onder
Vertanding voor de kruiskoppeling
Steek bouten voor de stuurstangen, bekrachtigd
Idem, onbekrachtigd

Voor het gemak, de diameter van de tapeinden is 2mm kleiner dan de bouten van het bekrachtigde huis.
Maar dat kan je opvangen door een busje (waterleiding met een wanddikte van 1mm) over de tapeinden te schuiven.
En dit moest ik maken om alles te passen
Die zwarte kap zat op de vloer geschroefd en heb ik vervangen door het gegalvaniseerde exemplaar.
Omdat het asje waar de kruiskoppeling op komt minder ver in het interieur steekt was ook de stuurstang te kort.
Gelukkig moest ik nog een kruiskoppeling met grove vertanding hebben, dit is dezelfde die aan de stuurkant zit. Ik kon van twee een maken en meteen de lengte corrigeren.
Voor de mensen die bang zijn dat dit breekt, vergeet het maar, een sterke vent die met een hefboom van ca 30cm deze (l)as kan torderen.
Ik heb hier nog 2 jaar mee gereden en toen werd ik van achteren geramd door een Tigra
