Pagina 1 van 1

verschil zuigers bussen 1750/1.8ie

Geplaatst: di aug 02, 2011 12:57
door alfadragon
Na een aantal 75's met 1.8 ie heb ik nog een set zuigers en bussen voor deze motor..( ook nog een motor met gereviseerde kop)..

Zijn deze te gebruiken in een 105 1750-blok..?

En wat zijn de eventuele verschillen..

Ik dacht zelf al aan de doorsnede..dat moet ik nog controleren..(komt r steeds niet van)

Maar mochten er nog meer verschillen zijn dan hoor ik het graag..

alvast bedankjulliewel

Wouter

RE: verschil zuigers bussen 1750/1.8ie

Geplaatst: do aug 04, 2011 09:56
door alfadragon
Nou de diameter is bij allebei 80 mm...(nagekeken via prinsbredevoort)

Waar kan r dan nog meer verschil in zitten..?

RE: verschil zuigers bussen 1750/1.8ie

Geplaatst: do aug 04, 2011 11:36
door Dominic
valvepockets zijn dieper en iets groter van 1.8 ie.
Dus goed te gebruiken in een "oud " nord blok met gevlakte kop en veel lift.

RE: verschil zuigers bussen 1750/1.8ie

Geplaatst: do aug 04, 2011 11:51
door alfadragon
Zonder problemen over te zetten dus? Plug and play om het maar even modern te zeggen.

De valvepockets zijn de "deukjes" bovenop de zuiger neem ik aan..?(moet toch maar s een boek hierover kopen).

RE: verschil zuigers bussen 1750/1.8ie

Geplaatst: ma aug 15, 2011 09:57
door alfadragon
Meer lift krijg je door andere nokkenassen?
Las ik hier ergens dacht ik..

Re: RE: verschil zuigers bussen 1750/1.8ie

Geplaatst: ma aug 15, 2011 10:02
door yuri 75 V6
Meer lift krijg je door andere nokkenassen?
Las ik hier ergens dacht ik..
Inderdaad. De vorm van de nok bepaalt de lichthoogte (lift) en de openingstijd.

RE: verschil zuigers bussen 1750/1.8ie

Geplaatst: ma aug 15, 2011 10:23
door alfadragon
Dus ik kan een leuk blokje maken met 'alleen' mijn zuigers en 2 liter nokken bv?
Dan gaan de zuigers en bussen dus niet weg..is dan de moeite wel om het te bewaren..