Het zit me blijkbaar allemaal niet zo erg mee ! 4 jaar geleden kocht ik een alfa 33 permanent 4... Die ik tot eergisteren op stal heb gezet.
Vanaf vanaf ik ze van stal ben gaan halen heb ik vrijwel al de technische mankementen weggekregen ( klinken vervangen, audio gefixt, centrale vergrendeling gefixt, auto starte niet meer via contactslot, dus oud alarm er uit en draden gevolgd en het probleem gevonden...)
En als laatste een oliewissel met bijhorende filter !
Nu was het dus tijd om te rijden ! En blij dat ik was ! Damn...het kon niet meer op ! Vooral die sound en de manier waarop je in zo'n auto zit

Nu het was van korte duur...ook al heb ik haar naar mijn mening niet te hard gepushed na 100 km tegen 4000 rpm, mooi warm gereden uiteraard, voel ik vermogen minderen...dus ik meteen in zijn vrij en laten uitrijden. Het is daar dat ik de tik hoorde en voelde opkomen...het ging van kwaad naar erger...het getik werd harder en als ik stationair aan het licht stond begon het oliedruklampje lichtjes te pinken tot bijna te braden...dit ging weg als ik gas bij gaf...
Volgens mijn baas die de auto hoorde is het 11/10 kansen de bielle ( krukaslagering ) dus. Of zou dit iets anders kunnen zijn ? In het ergste geval, zijn de lagerschalen nog te krijgen om zelf aan de revisie te beginnen of eerder een gewone engine swap ?
Mijn volgende probleem is mijn startmotor...die als de motor warm staat niet meer wil ronddraaien zoals het hoort ! Dit met een nieuwe accu ! Waarschijnlijk gewoon de startmotor vervangen, maar toch maar voor de zekerheid hier maar vragen...
Alvast bedankt voor de hulp. Ik kan jullie zeggen dat ik er echt een beetje onderdoor ben